Kezdőlap | Blog | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Vevőink írták | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt


A tehetség az örömből fakad

Meggyőződésem, hogy minden gyermek tehetséges valamiben. A szülő és a pedagógus feladata, hogy felfedezze és támogassa gyermeke, diákja adottságait, erősségeit. Azokat a képességeket, amikre később bátran és biztonsággal építkezhet.

Lépésről lépésre

A gyerekek sokkal kisebb időtartamot képesek átfogni képzeletükkel, mint mi, felnőttek. Szívesen nekiállnak egy feladatnak, ha látják a végét, ha tudják, hogy az érthetően rövid idő, egy óra, pár nap, legfeljebb pár hét alatt elvégezhető. De aminek nem látják a végét, annak neki sem kezdenek.

Képzeld csak el, hogy azt a feladatot kapod, hogy tanuld meg az összes európai uralkodó nevét és uralkodásának idejét a kezdetektől napjainkig. Te nekiállnál? Én sem!

De ha az a feladat, hogy meg kell tanulni az Árpád-házi királyokat, akkor ez már átlátható és teljesíthető. Ez is igényel némi erőfeszítést, de ismétlésekkel együtt is meg lehet tanulni pár nap alatt.

Ha kisebb lépésekre tagoljuk a tananyagot, és csak ezt kérjük tőle, akkor a megfelelő segítséggel és motivációval el fogja végezni a munkát, hiszen ő is vágyik a sikerélményre.

A tehetség öröklődhet, az érdeklődési kör nem biztos

Jó hallású szülőknek nagy eséllyel gyermekük is fogékony lesz a zene iránt. A kézügyesség és a mozgáskultúra is hasonlóan működik, és sorolhatnánk számtalan területet. A kérdés inkább az, hogy szükségszerű-e, hogy a zenetanár gyermeke zongoraművész, a festőművész gyermeke grafikus legyen?

Egy ismerősömnek gyermekkorában nem volt lehetősége zenét tanulni, bármennyire is szeretett volna. Gyermekeit aztán rendre beíratta zeneiskolába. Volt köztük ezüstérmes hegedűs, okleveles kántor, de egy sem lett művész. Egy részük máig is zenél, és volt köztük, aki azonnal letette a hangszert, amint nem volt kötelező a tanulás. Kétségtelen, hogy ezek a gyerekek mind gazdagabbak lettek a zenei képzéstől, de akármilyen tehetségesek is voltak, hiba lett volna édesanyjuk részéről ezt az irányt erőltetni.

Mi végre fejlesszük tehát tehetséges gyermekeinket?

A lényegi kérdésnek a szándékot tartom!

Azért járnak a gyerekeim balett órára, mert imádnak táncolni, vagy azért, mert szeretek büszkélkedni vele, hogy már 7 évesen a színházban lépnek fel?

Azért indítom el az összes létező iskolai versenyen, mert annyira szereti a kihívásokat és a versenyhelyzetet, vagy azért, hogy minden barátomnak elújságolhassam, hogy megint nyert valamit?

Most persze kiéleztem a helyzeteket, és szándékosan tettem. Bizonyos, hogy minden szülő a legjobbat akarja gyermekének. De amikor azt látom, hogy egy 10 éves gyerek hétfőn szolfézsre, kedden, csütörtökön hegedűórára, szerdán matekszakkörre, pénteken rajzkörbe jár, szombaton KRESZ oktatáson vesz részt, mellette pedig heti három edzésen is részt vesz, akkor felvetődik bennem a kérdés:

- És mikor lehet a gyerek "csak" gyerek, mikor játszik, mikor álmodozik, mikor lustálkodik?

Esténként tanul, szombat délután rendet rak a szobájában, vasárnap pedig a kötelező hittan után már a hétfőre készül.

Sok gyerekre akkora terhet ró az iskolaés a tulzott szülői elvárások, hogy nem marad idejük gyereknek lenni, játszani és barátkozni.

100 százalék nem elég?

Persze mondhatjuk, hogy szüleinknek gyermekkorukban meg dolgozniuk kellett. De nem is töltöttek ennyi időt az iskolapadban. A világ átalakult. Az elméleti tudás felértékelődött. Versenyt kell futni mindenért. Kialakult az a képzet, hogy ha nem vagyunk 120%-osak, akkor valamiről lemaradunk, akkor nem lehetünk sikeresek. Ebben a kényszerű versenyfutásban pedig éppen az vész el, ami a legnagyobb érték, ami gépek helyett emberekk tesz minket.

Elhalványodnak emberi kapcsolataink, az öröm, a jó beszélgetések, a nagy nevetések, a felszabadult játékokban való együttlét. Pedig ezek alakítják gyermekeink jellemét és egészséges önértékelését.

Nehéz megállni ebben a rohanásban, és - jó értelemben - a mának élni. Óriási a nyomás, attól félünk, lemaradunk, hogy gyermekünk kimarad valamiből, amit más gyereke megkap. Csak éppen magunktól - a szüleitől - fosztjuk meg gyermekeinket.

Megéri? Tényleg ez a lényeg?

A lényeg, hogy a lényeg lényeg maradjon!

A tehetség fejlesztése akkor hatékony, ha szülő és gyermek együtt talál rá arra az irányra, amit erősíteni kell. Lehet ez persze eleinte több dolog is, hiszen sokaknál egészen későn körvonalazódik az érdeklődési terület, de ne akarjunk minden területen tökéletes teljesítményt kicsikarni gyermekünkből.

Segítsük őket, hogy örömet találjanak a hétköznapokban, a tanulásban, és a játékban, általában az életben. Hiszen a célunk közös: gyermekeink boldogsága.


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

5 tény, amit tudnod kell gyermekedről
Szia Anyu! Szia Apu! Én vagyok az, a Te gyermeked, a szemed fénye. Van pár dolog, amit tudnod...

Olvass úgy, mint egy diszlexiás
Egy diszlexiás barátom elmesélte nekem, hogy mit jelent számára az olvasás. Bár tud olvasni, de ez...

A diszlexia rejtélye megoldva!
A legújabb kutatások bebizonyították, hogy a diszlexiás gyerekek agya másképp működik. Ma arról...

A sikeres fejlesztés 6 titka (+1 jó ta­nács)
Van hat olyan titok, mely sokkal könnyeb­bé teheti számodra gyer­meked fejlesztését. Hat olyan...

Diszlexia - Figyelmeztető jelek, amiket a szülő is észrevehet
A diszlexiás gyerekek a többieknél sokkal nehezebben tanulnak meg olvasni, emiatt osztálytársaik...

Mi a baj a kitűnőkkel?
Amikor gyermekünk iskolába jár, szülőként szeretnénk, hogy minél jobb eredményeket érjen el....

Gyerekek, akik belülről ragyognak
Vannak gyerekek, akik különböznek a többiektől, akiknek tehetsége csendesen fénylik, parázslik, és...

Mitől más a diszlexiás gyerek?
A diszlexiás gyerekek nem attól mások, hogy olvasási képességük gyengébb. Egyszerűen másképp...

Legfrissebb bejegyzések

A diszlexia szégyen
A diszlexiáról a legtöbb embernek az olvasási probléma jut eszébe. Valójában azonban nem ez a...

Játékötletek a hadarás kezeléséhez
A hadarás, azaz a szinte érthetetlenül gyors beszéd sok gyermek életét nehezíti meg. Mit tehetsz,...

Ne hadarj!
Kerültél már Te is olyan helyzetbe, hogy izgatottságodban a szokásosnál jóval gyorsabb tempóban...

Tanulás nem létezik
Mi az, hogy tanulás?! A tanév elején nem árt tisztázni, hogy iskolai tanulás valójában nem is...

Vedd észre, ha gyermeked diszkalkuliás!
Amikor jósokról, jövőbelátó szerkezetekről hallunk, akkor általában kételkedően húzzuk össze a...

Keresd a különbséget! - Ajándék játék
A látási megkülönböztető képesség fejlesztésével az olvasási képesség is fejlődik. Jó gyakorlási...

Mire jó három fazék?
Az olvasási képességet három képességcsoport fejlesztésével lehet javítani. Ezek a látás, a hallás,...

Írd le a neved százszor!
Régebben gyakori büntetés volt ez: Írd le a neved százszor. Ami azt illeti párszor én magam is...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
95.660 Ft helyett

29.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Radnay Péter,
a nevelés szakértője

Anyu - Apu tanfolyam :)

Nevelés közben annyi minden adódik, amit olyan jó lenne elsőre jól csinálni...! Az első gyerekkel végigretteg az ember mindent, a másodikkal meg valahogy fele annyi a fennakadás... A tudás és a rutin előre is megszerezhető! Olvasd el hogyan!

Tovább...


Vevőink írták

A gyermeknek tetszik, élvezi a programmal töltött időt. Köszönjük a segítséget!

Tollasné Árvai Katalin, Gomba

Érdekel >>>


Annak ellenére,hogy ellenzem a számítógép használatát, két gyermekes családanyaként és óvodapedagógusként is kiválónak tartom ezt a képességfejlesztő programcsaládot. A gyermekek játékként élik meg a használatát s eközben észrevétlenül fejlődnek képességeik. Nagyon jónak tartom,hogy a szülőnek lehetősége van a nehézségi fokok beállítására.

Vánkos Rita, Piliscsaba

Érdekel >>>


Különösen a program egyszerű kezelhetősége ragadta meg figyelmemet. A gyerekek is könnyen eligazodhatnak benne.

Kovácsné Pásztor Gabriella, Miskolc

Érdekel >>>


A Varázsbetű programtól kiválóbbal a diszlexia fejlesztéséhez eddigi munkám során még nem találkoztam. Saját gyermekem számára vásároltam meg, aki már "gyógyult" diszlexiás, és ezt felerészben ennek a programnak köszönhetjük.

Vargáné Horváth Izabella, Hatvan

Érdekel >>>


Kislányom diszlexiás és dysgraphias, mi már egy éve használjuk ezt a " játékot", mert lányom így nevezi. Játszva gyakorol minden nap, és nagyon sokat javult az írása és az olvasása is. Aki még nem használta ezt a programot, próbálja ki.

Kovácsné Mariann

Érdekel >>>


A kisfiam jelenleg 2. osztályos. Nagyon sokat "szenvedtünk", míg megtanult olvasni. Felcserélte, keverte a betűket, egyáltalán nem szeretett olvasni. Leültettem a Varázsbetű elé, és együtt elkezdtük csinálni a feladatokat, és csodák csodájára, napról-napra könnyebben ment az olvasás. Most ott tartunk, hogy este a kisfiam olvas mesét a kis tesójának, és szeret olvasni.

Szilágyiné Sági Szilvia, Tata

Érdekel >>>


Gyermekem szívesen gyakorol a Varázsbetűvel, nem untatja, hiszen nem kell írnia, és pozitív visszajelzést kap. Sikerélménye van, és ösztönözve van, hogy hibátlan legyen :)

Nagyné Veres Zsuzsanna, Nagykálló

Érdekel >>>


Lányom nagyon szereti a Varázsbetű programot, és már pár nap alatt is észrevehetően javult az olvasása. További sok sikert!!!!!

Füzi Katalin, Tatabánya

Érdekel >>>


Csak köszönetet szeretnék mondani a programért, ami tegnap érkezett meg.:) A kisfiam, most kezdte a második osztályt, sajnos nem szeret olvasni, ebből kifolyólag a tanulás is mindig veszekedéssel telik. Tegnap próbáltuk ki először a Varázsbetűt. Fel sem akart kelni mellőle, reggel pedig úgy ment el az iskolába, hogy ugye anya játszunk vele délután is. Szóval nagyon köszönöm Nektek, szuper programcsalád!!! :)

Polenyik Gina, Tápiószentmárton

Érdekel >>>


Remek "találmány". A gyerekek nagyon élvezik a "játékokat". Végre szívesen olvas a harmadikos fiam.

Kocsis Emese, Mikepércs

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Tanuljunk érzelmeket! Játékötletek
Kapcsolatainkban nagyon fontos, hogy felismerjük a másik ember érzelmeit. Ez a fajta...

Imádom az iskolát!
Ha gyermeked most megy iskolába, akkor nagyon fontos, hogy pozitív kép alakuljon ki benne, hogy ne...

Adj Isten egészségére! - Hangos mese
Emlékszel még arra a mesére, amelyikben a juhász nem akar jó egészséget kívánni a királynak? Mára...

Tíz ötlet gyermeked olvasási képességének fejlesztéséhez
Gyermeked iskolai tanulmányai alatt, minden tanulás során az olvasás a legfontosabb új képesség,...

Az írás megmarad?
A diszlexiás gyerekek számára a legnagyobb szenvedést az írás elsajátítása okozza. Egyaránt...

Hamiskodás
Tudunk vajon még igazat mondani? Vagy hazugságra, önmaga és környezete becsapására tanítjuk a...

Gyermekednek van vesztegetnivaló ideje? - Segítség! Most!
A Te gyermeked is olvasási problémákkal küzd? A diszlexia nem egyedi probléma, sokan küzdenek ezzel...

Amikor feltámad a szél… - A számolási zavar figyelmeztető jelei
A diszkalkulia - azaz a számolási zavar - rengeteg gyerek életét keseríti meg. Jó, ha Te is...

Barkochba
Ma egy közismert, hasznos és szórakoztató játékot írok le némi változtatással. Gyermekkorunk kedvelt...

A kreativitás fejlesztése
Sokszor beszélünk a kreativitás fontosságáról. De mit is értünk valójában kreativitás alatt, és...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu