|
Rendes vagy rendetlen
Mekkora rendetlenség! De rendetlen vagy! Te nem is tudod, mi a rend!
Te mit szoktál mondani, amikor felháborodásodban megrovod gyermeked? Mi történik az indulatok elmúltával?
A gyerek a Te méltatlankodásod alatt „behúzza fülét, farkát”, aztán minden folyik tovább a korábbi mederben?
Rend a lelke mindennek!
Ugye Te is tapasztaltad már, hogy ha egy park szemetes, az ott tartózkodók sem ügyelnek a tisztaságra. Ám egy gondozott, rendben tartott területen még a „megrögzött trehányok” sem szemetelnek.
Valahogy így vagyunk a „házi renddel” is. A felfordulás legtöbb esetben nem csak a tárgyak szétszórtságában van jelen.
A frissen megkötött házasságokban két család szokásai találkoznak. A fiatal feleség így szokott meg valamit, az ifjú férj akár homlokegyenest másképp. Nagyon rövid az az időszak, amíg kölcsönösen elnézik egymásnak ezeket. Jó esetben szépen, fokozatosan kialakul közöttük – majd meg is szilárdul – egy közös családi magatartási, erkölcsi, tisztasági, étkezési stb. rend, amely tehát nem valami elvont, megfoghatatlan szabály, hanem közös megállapodás eredménye. Fontos sajátossága, hogy nem elég hozzá a szóbeli egyetértés. Rend csak akkor lesz, ha a megállapodást a gyakorlatban is következetesen érvényesítik.
A gyermek így már a család kialakult értékrendjébe, mindennapi szokásaiba születik bele.
Ha az alapok megvannak és jól működnek, nincs igazán nehéz dolgunk, hiszen a kisgyermek eredendően szülei magatartáselemeit utánozza. Például: a szülők mindennapos tisztálkodása, fogmosása a gyerek számára is természetes lesz. Ám ha anya és apa mindig kapkod, késésben van, ezért vetetlenül hagyja reggel az ágyát, nem rakja el a ruháit, vagy indulatos, türelmetlen, akkor a gyermek is hasonlóan fog viselkedni.
A szabályok nincsenek kőbe vésve
Természetes, hogy bizonyos helyzetek változásával a rend elemei is módosulnak. Új helyzet áll elő, ha a gyermek iskolás lesz. A „külső környezetben” megismert és elsajátított – az otthonitól eltérő - elemekből többet haza is visz. Ráadásul ahogy nő, kamaszodik, úgy akarja egyre inkább kimutatni szüleitől való különbözőségét is.
Szülője és esete válogatja, hogy miként viszonyulunk ezekhez a „rend-ellenességekhez”.
A mindenáron való ragaszkodás a kialakultakhoz, a változtathatatlanság hangsúlyozása, a „már-pedig-ha-én-azt-mondtam” makacssága még inkább makacsságot, ellenállást vált ki. Ha már idáig fajult a helyzet, előfordulhat, hogy bár belátja igazunkat, dacból, „csakazértsem” fogja úgy csinálni, mint eddig, vagy ahogy mi kérjük tőle.
Mi lehet a megoldás?
Fontoljuk meg a dolgot, próbáljunk meg körültekintően és „nagyvonalúan” eljárni. Nem dől össze a világ egy kisebb rendetlenségtől, elővett, felpróbált és kinn hagyott néhány ruhadarabtól, vagy párhuzamosan olvasott könyvektől, folyóiratoktól, félbehagyott szereléstől stb. Szerencsére gyakran előfordul, hogy ha nem „erőszakoskodunk”, gyermekünk önmaga rájön, hogy nem mindig jó és hasznos a családi szokástól eltérő, „kívülről hozott" elem. Például fiunknak kínos élmény lehet, ha váratlanul betoppanó barátait vetetlen ágy fogadja, vagy lányunk éppen esedékes hódolója széthagyott, piszkos fehérneműkkel találkozik. Ilyenkor semmiképpen ne bölcselkedjünk, hogy „ugye megmondtam”!
Állapodjunk meg
Próbáljunk meg vele is megállapodni, mi az, amihez ragaszkodunk, és mi az, amiben elfogadjuk, ha eltér a megszokottól. Ennek betartásában azonban legyünk következetesek. Leckéjét mindig időben tanulja meg, de fogadjuk el, ha egyszer-egyszer előfordul, hogy „nem ér rá” elvégezni a családi munkamegosztásban ráeső feladatot. Ha kisebb „döccenőkkel”, de meggyőződéssel tudja követni azokat a normákat, amelyeket a család közösen vall, ez számára is kiszámíthatóságot, biztonságot, összetartó erőt jelent.
Kérlek, ha tetszett, nyomd
meg a Like gombot! Ezzel nem
csak nekünk segítesz, hanem
ismerőseidnek is!
|
Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!
Legnépszerűbb bejegyzések
Legfrissebb bejegyzések
Diszgráfia - A tanulási zavar, amiről tudnod kell Gyermeked füzete hemzseg a helyesírási hibáktól, gyakran még olyan egyszerű szavakat is elront, mint...
| Hogyan válassz iskolát gyermekednek? Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...
| Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...
| Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben? Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...
| Autizmus Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...
| Problémák az iskolában. Mit tehetsz? A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...
| Minek az a szemüveg?! Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...
| Olvasási zavar és beszédértés A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...
|
|
Kazal Kolos
Az olvasás öröm is lehet!
Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se
valljon kudarcot az életben olvasási
problémái miatt!
Találkozzunk a Facebookon is!
Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot
ingyen!
Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget
biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű
Programcsalád telepítőjét, és használd a
programokat négy napig ingyen!
Kipróbálom >>>
Adj egy esélyt gyermekednek!
Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett
39.700 forintos
áron, és ajándékba kapod
Varázsbetű Szókincstár
című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és
Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához
című könyvünket!
Megrendelem >>>
Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?
Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki
Tudj meg többet >>>
Vevőink írták
Még csak 4 napot játszottak vele a gyerekek, de nagyon tetszett nekik. Az iskolás és az óvodás kislányom is tudott magának játékot választani.
Nekem a naplózás is nagyon tetszik, mert meg tudom nézni, hogy mikor mit hibáztak.
Páczelt Nóra, Miskolc Érdekel >>>
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk. Murányiné Hajnalka Érdekel >>>
Tegnap fiaim nekiláttak játszani a telepített programmal, úgy kellett a gépet kihúznom a kezükből. Fantasztikusan tetszik nekik, hogy ha jól oldanak meg egy-egy feladatot, akkor megdicsérik őket, sőt még dobolhatnak is!!!! Szabóné Szabó Zsuzsanna, Budapest Érdekel >>>
Nagyon jo tapasztalaim vannak az egesz Varazsbetu programcsaladrol. A gyerekeim nagyon szeretik, versengnek, hogy melyik jatsszon. Nagyon halas vagyok ezekert az oktato programokert, nagyon nagy segitseg a tanulasban is. Both Edit, Románia, Tekerőpatak Érdekel >>>
Nagyon örülök, hogy aktuális problémánkra "orvosságot" találtunk, és otthon is gyakorolhatunk, fejleszthetünk. :) Dr. Bálintné Szab Eszter, Budapest Érdekel >>>
Nagyon jó véleménnyel vagyok róla, úgy látom, hogy hasznos és nagyon hatásos, mert van változás és fejlődés. Lénárt Pál, Nyíregyháza Érdekel >>>
A Varázsbetű a legjobb dolog, amit az interneten egész eddig találtam. Köszönöm szépen az ajándékot amit a csomagban küldtek, kedves meglepetés volt. És köszönöm Önöknek a sok munkát, amit a gyermekek fejlődéséért tesznek. Mindenhol ajánlani szoktam, iskolákban és óvodákban is, ahol megfordulok.
Vitos Katalin, Szolnok Érdekel >>>
Logopédusként használom a Varázsbetű Programcsaládot fejlődési diszfázia, megkésett beszédfejlődés és diszlexia terápiák során kiegészítő "játékként". A gyerekek imádják, mert játékként fogják fel. Én csak javasolni tudom használatát, mert ez a program egy igazi "CSODA"! Nagyon sok részképességet fejleszt, játékosan! Módszeresen, jól felépítetten kapcsolódnak egymáshoz a feladatok! Gratulálok a fejlesztőknek nagyon tartalmas munkájukhoz! Szálas Márta igazságügyi logopédus szakértő, Kiskőrös Érdekel >>>
A próbaverzió sikere után döntöttünk úgy, hogy hasznos lesz legnagyobb lányunknak, de a többiek is biztosan sokat fognak tanulni. A feladatok utáni dicséret, ami a legjobban ösztönzi az egyébként gyorsan türelmét vesztő gyermekünk. A másik pozitív tapasztalatunk, hogy sokszor próbálkozhat és nem annyira idő centrikus! Ez egy lassabb gyermeknek is lendületet ad!Könnyű és érthető volt a telepítés is! Kocsis Bettina, Kalocsa Érdekel >>>
Eleinte idegenkedtem a gondolattól, hogy a gyerek a számítógép előtt töltse az időt. Nos a Varázsbetű nem csak hasznossá tette ezt az időt, hanem a gyerek a "hagyományos", nyomtatott feladatlapjaihoz is szívesebben ül le, és a hibái nagymértékben csökkentek. Bernadett Kreácsikné Lévai, Debrecen Érdekel >>>
További idézetek...
További cikkek
Fontos a korai segítség Azok a tanulási nehézséggel küzdő gyerekek, akik nem kapják meg a számukra szükséges segítséget, az...
Keresd meg a párokat – Ajándék játék A mai napra is egy játékos feladatot készítettünk Nektek.
Az alábbi linkről ingyenesen letöltheted...
Rendező - Játékötlet otthonra A hétköznapi logikának fontos része az ok-okozati összefüggések felismerése, annak megértése, hogy...
Tíz ötlet gyermeked képességeinek fejlesztésére Szülőként természetesen szeretnénk fejleszteni gyermekünk képességeit, hogy amikor az iskola...
Játék a betűkkel - Ajándék feladatlap A mai napra is egy játékos feladatot készítettünk: a megadott betűkből kell értelmes szavakat...
Hogyan legyek jó szülő? Szülőnek lenni életünk egyik legfontosabb szerepe. Éppen ezért mindig ott bujkál bennünk a kérdés:...
Fekete Péter, a szókincsfejlesztő A szövegértés fejlesztésének egyik legfontosabb eleme a szókincs bővítése. Egyrészt az ismert...
A szövegértés nehézségei Egyre több gyereknek okoz gondot az olvasott szöveg megértése, feldolgozása, a lényeg kiemelése, és...
Mai Maugli A beszéd és az elme fejlődése szorosan összefügg. Beszéd nélkül elképzelhetetlen a gondolkodás, és...
Játékötletek szókincsfejlesztéshez Könnyű belátni, miért fontos a szókincs bővítése: minél kevesebb a szövegben az ismeretlen szó,...
|
|