|
Csoportos játékok hétvégére
Ha szünet, akkor pihenés. Ha pihenés, akkor tévé.
NEEEM!
Ne engedd, hogy gyermeked egész nap a tévé vagy a számítógép előtt üljön!
Nyugodtan vond be gyermeked a házimunkába is! A legtöbb gyerek szívesen segít otthon, ha közben lehetőség van beszélgetni, új dolgokat kipróbálni, felnőtt dolgokat végezni. Bevonhatod a zöldségpucolásba, a tésztagyúrásba, a mosogatásba, vagy a takarításba is. Ha kertes házban laktok, akkor még a kertben is mindig lehet találni tennivalót.
Persze nem kell teljesen elhagyni a tévét, de válogatni kell. Válasszatok ki előre egy-két mesét, vagy érdekes ismeretterjesztő műsort, és csak azt nézzétek meg.
Ha pedig mindezzel végeztetek, akkor jöhet a közös játék. Ma erre kínálok Nektek néhány izgalmas játékot, melyeket nagyobb családi körben vagy a gyerekek baráti társaságában lehet játszani.
Ismerem? Felismerem?
Ennek a játéknak a célja a játékostársak jellemző vonásainak megfigyelése, memorizálása. Fejleszti memóriánkat, tapintási érzékelésünket, finommozgásainkat, hallásérzékelésünket.
Az emberekről szerzett információink jelentős része vizuális. „Ismerjük egymást” – ám ez a nagy biztonsággal kimondott állítás szemünket becsukva rögtön meginog. Felismerem-e a barátomat csukott szemmel, csak az arcát tapintva?
A játékosok körben járnak. Középen áll a bekötött szemű kitaláló. Amikor azt kiáltja: "Állj!", akkor mindenki megáll. A kitaláló találomra rámutat valakire. A kiválasztott odamegy hozzá, és a kitaláló kezét a saját arcára helyezi. A feladat: a kitalálónak csak az arc érintése, tapintása alapján kell felismernie társát. Ha sikerült, helyet cserélnek.
A játékot hang alapján is lehet játszani. Ekkor a kiválasztott a helyén marad, és ott megszólal. A játékot eleinte úgy játsszuk, hogy mindenki saját, nem elváltoztatott hangján mondja el ugyanazt a mondatot, például ezt: "Kipp-kopp kopogok, találd ki, hogy ki vagyok!".
Ha ez már jól megy, akkor mindenki elváltoztatott hangon szólalhat meg, például állathangot utánozva.
Szigetek
A földön a játékosok számánál eggyel kevesebb újságpapírt helyezünk el. Ezek a szigetek. Kellemes zene szól, mindenki mozog, „úszik” a szigetek között. Mikor a zene hirtelen elhallgat, mindenki megpróbál egy szigetre lépni. Egy szigetre csak egy játékos léphet. Aki nem tud szárazföldre jutni, az kiesik a játékból. Ahogy egyre kevesebb a játékos, úgy kell csökkenteni a szigetek számát. Addig folyik a játék, míg csak egy túlélő marad marad.
A játék fejleszti a hallási figyelmet, a koncentrációt és a mozgást, de egymás megismerésére is kitűnő. Megtudhatjuk belőle, ki hogyan viseli a kudarcot, ki erőszakos, ki segítőkész.
Hány éves vagyok?
Kommunikáció testnyelven.
Közösen találjunk ki egy olyan helyszínt, ahol a legkülönbözőbb életkorú emberek fordulhatnak elő. Például: buszmegálló, anyák napi ünnepség az óvodában, nagypapa születésnapja otthon stb.
Vannak a játszók, és van néhány kitaláló, akik figyelnek. A játszók leírják egy darab papírra, hogy milyen életkorú figurát akarnak megjeleníteni, majd az elképzelt helyszínen ennek megfelelően tetszőleges cselekvéseket végeznek. Ők nem beszélhetnek, de a játékvezető segíthet különböző, az egyes helyszínekhez kötődő mondatokkal. Például a buszmegállóban: figyelem a megállóba autóbusz érkezik! Kérem, ne tolakodjanak, engedjék előre az idősebbeket stb.
A csoport figyelő tagjainak ki kell találni, ki milyen életkorú figurát játszik.
Mi volt a képen?
Akkor játszhatjuk, ha csak kevesen vagyunk.
- Egy gyerek kimegy a szobából, a többiek jól megnéznek egy nem képet. Ne legyen túl bonyolult! Meg is beszélik, hogyan lehet elmondani, mi van a képen. Behívjuk a kiküldött játékost. A csoport elmeséli, hogy mit láttak a képen. Visszakérdezni nem szabad, de az újbóli elmondás kérhető. A feladat, az elmondottak alapján a kép lerajzolása. Amikor elkészült a rajz, összehasonlítjuk az eredetivel és megbeszéljük, hogy mindent jól mondtak-e el a „képleírók”.
A játék fejleszti a megfigyelőkészséget, a kifejezőkészséget és az emlékezetet.
Kérlek, ha tetszett, nyomd
meg a Like gombot! Ezzel nem
csak nekünk segítesz, hanem
ismerőseidnek is!
|
Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!
Legnépszerűbb bejegyzések
Legfrissebb bejegyzések
Hogyan válassz iskolát gyermekednek? Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...
| Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...
| Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben? Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...
| Autizmus Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...
| Problémák az iskolában. Mit tehetsz? A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...
| Minek az a szemüveg?! Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...
| Olvasási zavar és beszédértés A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...
| Mennyit olvasson gyermeked? Gyakran kérdezik tőlem a szülők, hogy mennyi időt érdemes naponta olvasással tölteni.
A válasz...
|
|
Kazal Kolos
Az olvasás öröm is lehet!
Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se
valljon kudarcot az életben olvasási
problémái miatt!
Találkozzunk a Facebookon is!
Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot
ingyen!
Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget
biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű
Programcsalád telepítőjét, és használd a
programokat négy napig ingyen!
Kipróbálom >>>
Adj egy esélyt gyermekednek!
Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett
39.700 forintos
áron, és ajándékba kapod
Varázsbetű Szókincstár
című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és
Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához
című könyvünket!
Megrendelem >>>
Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?
Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki
Tudj meg többet >>>
Vevőink írták
A kislányom 10 perc játék után kérte, hogy vegyük meg, annyira élvezte a kis sikereit. Bevallom, volt olyan feladat, ami engem is elgondolkodtatott, így mindketten jónak és hasznosnak találjuk ezt a játékos tanulást. Hálás köszönet érte! Bozi Józsefné, Sárvár Érdekel >>>
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM! Hornokné Juhász Erika Érdekel >>>
Logopédusként először intézményemnek rendeltem meg a programcsomagot, melyet minden órámon használok, a gyerekek nagyon szeretik. Azt hiszem, egyértelműen kifejezi a véleményemet a programról az a tény, hogy most otthoni használatra is megvásároltam a saját gyermekeimnek. Frank Sándorné, Budapest Érdekel >>>
Ígéretesnek tartom, mert úgy tanít, hogy használatát szórakozásnak tekinti a kötelességektől viszolygó első osztályos kis unokám is, aki pl. a b és d betű megkülönböztetésének gyakorlására csakis ezzel az anyaggal volt rávehető. Hevesi Ferencné, Kunszentmárton Érdekel >>>
Szemmel láthatóan javított a gyermekem matekeredményén, a tanulási kedvét is javította!!!
Örömmel és magától gyakorol ! Váti Csilla, Budapest Érdekel >>>
Enyhe dyslexiás 8 éves lányom nagy kedvvel oldja meg a feladatokat, inkább nekem kell megszabnom az időkorlátot! Szívesen játssza végig a feladatokat. Nagycsoportos, 6 éves lányom is izgalmasnak tartja a játékokat, hosszan leköti a figyelmét. Csanaky Balázs, Székesfehérvár Érdekel >>>
Nagyon jó program, mert a gyerek játszva tanul! Szívesebben tanulnak a mai gyerekek számítógépen, emiatt is könnyebben rávehetőek a tanulásra. Magyar-Almási Ildikó, Nyírábrány Érdekel >>>
Fejlesztő pedagógusként 20 éve használom a Varázsbetű különböző verzióit. Nagyon hasznosnak találom ma is, jobb anyagot összegyűjtve ma sem találok. A Varázsbetű rengeteg munkát spórol meg nekem, nélküle magamnak kellene hasonló feladatokat kitalálnom a gyerekek fejlesztéséhez. Kozma Márta, Budapest Érdekel >>>
Ez az első olyan fejlesztő játék amit élvezettel játszik velem a fiam. Az ajánlott napi 20 perc kevés neki, nem akarja abbahagyni. Nagyon köszönöm. Bosnyákné Szilágyi Éva, Tab Érdekel >>>
Az integráltan nevelt SNI-s tanulók játékos fejlesztésénél remekül tudjuk használni a Varázsbetű programot. Dr. Molnár István EGYMI Óvoda, Általános és Készségfejlesztő Iskola, Hajdúböszörmény Érdekel >>>
További idézetek...
További cikkek
Szabadtéri játékok Alig vártuk már, hogy végre jó idő legyen, hogy hosszabb időt kint tölthessünk. Azonban ahhoz, hogy...
Pokolba a fekete ponttal! Sokszor panaszkodnak arról a szülők, hogy korábban vidám, beszédes, érdeklődő gyermekük az iskolába...
Labirintus Ingyenesen letölthető olvasásfejlesztő feladatlapok a látási megkülönböztető képesség fejlesztésére...
A gyermekkort nem hozhatja vissza semmi Egy gyermekkori barátommal találkoztam pár napja. Andrással egy utcában laktunk, aztán ők...
Diszlexiás vagy tehetséges? A harmincas években, Angliában élt egy kislány, Gillian Lynne. Gillian nyolc éves volt, és sok gond...
Egy életjobbító varázsszer Van egy varázslat, melynek segítségével csodákat tehetsz. Egy bűbáj, mely nem titkos, nem elzárt,...
Még ezt sem tudod elolvasni? A szülők gyakran értetlenül szemlélik gyermekük olvasási problémáit. Nem értik, hogy egy ilyen...
A mozgás fejlesztése a diszlexia megelőzésében Minden magasabb rendű tanulási tevékenység alapja a mozgás. Elengedhetetlenül fontos a beszéd, az...
Aki nem tudja, tanítja... Biztosan hallottad már Te is ezt a mondást: Aki tudja, csinálja, aki nem, az tanítja. Pedig...
Csak a zene kell Gondoltad volna, hogy a zene segíthet gyermeked olvasási, tanulási képességeinek fejlesztésében? ...
|
|