Fontos a korai segítség

Sokat hallunk mostanában arról, hogy a magyar gyerekek milyen rosszul szerepelnek a nemzetközi felméréseken, és hogy mennyire rosszul teljesítenek az iskolában. Nem értik, amit tanulnak, vagy egyszerűen unják, és nem figyelnek rá oda.

Ugyanakkor azonban egyre gyakrabban fordul elő a diákok között depresszió és szorongás. A gyerekekkel foglalkozó szakemberek szerint összefüggés van a lelki problémák és a tanulási zavarok között.

Olvasni tanulok

Ez a helyzet például a 10 éves Zsuzsival is, akinek a szakvélemény szerint koncentrációs problémái vannak. Zsuzsi vidám, cserfes kislány, aki könnyedén részt tud venni a felnőttek beszélgetéseiben is. Átlag feletti intelligenciája van, ennek ellenére az iskolában küszködik. Mikor leírtam néhány egyszerű szót, hogy elolvassa, megdöbbentem. Olyan egyszerű szavakat olvasott félre, mint a bab, a pap, a dob, vagy a bob.

Hogy lehetséges az, hogy egy jó budapesti iskolába járó, okos, negyedik osztályos kislány nem képes kiolvasni ezeket a szavakat?

Cserbenhagyásos oktatás

Iskolarendszerünk cserben hagyta a rászorulógyerekeket. A tanárok egyre nagyobb nyomás alatt dolgoznak, egyre több adminisztrációs teherrel, külső szabályozással kell megküzdeniük, egyre nagyobbak az elvárások a hozzá nem értők részéről, ugyanakkor egyre kevesebb az egy gyerekre jutó idő, figyelem, és természetesen a taneszközökre fordítható összeg.

Ebben a környezetben a figyelemzavarral vagy tanulási problémákkal küzdő gyerekek gyorsan lemaradnak.

Az óvodás sem "iskolázatlan"

Az iskola nem a nulláról kezdi a tanítást. A tanterv összeállítói feltételezik, hogy a gyerekek tisztában vannak a számolás alapjaival, és biztosan meg tudják különböztetni egymástól a hangokat, a formákat és az irányokat.

De mi a helyzet, ha egy gyereknek a fentiek közül eggyel vagy többel problémái vannak? Mi a helyzet, ha a gyerek az olvasáshoz és tanuláshoz szükséges képességek zavara miatt lemarad? Ilyenkor a szülő legtöbbször csak egy jó tanácsot kap segítségképp: "Tessék többet gyakorolni, zárkózzanak fel a többiekhez!"

Amit rakunk nappal, éjjelre leomlik

A gyermek fejlődése hasonlít ahhoz, mint ahogyan egy fal épül fel. Minden apró tudáselem, minden új képesség egy-egy tégla a falban. Ha egy gyermek nem sajátít el valamit, akkor a tégla nem épül be, de sietni kell, nem várnak senkire, így csak egy lyuk marad a falban. Minden egyes hézaggal gyengébbé válik a fal, ugyanakkor egyre magasabbá, és bizonytalanabbá válik, míg egyszer csak összeomlik, csak egy nagy kupac törmelék marad. A gyerekek elméje rugalmas, és át tudják hidalni a a hiányosságokat, de csak egy ideig. Ha túl sok hiányosság, akkor a gyermek nem képes már a többiekkel együtt haladni.

Talán meglepő, de a magyar gyerekek több, mint 10 százaléka küzd valamilyen problémával az írás, az olvasás vagy a matematika területén. Ha ezeket a zavarokat idejében felismerik, akkor személyre szabott fejlesztéssel képessé lehet őket tenni az önálló tanulásra. De ha - ahogy az Zsuzsi esetében is történt - a problémákat nem kezelik, egy idő után a fal menthetetlenül összedől, és csak nagyon nehezen lehet újra felépíteni.

Segíteni kell! Korán!

Ebben a helyzetben sajnos a szülő az egyetlen, aki segíteni tud. Ő az, aki észreveheti a figyelmeztető jeleket, ő az, aki kiderítheti, hogy mit lehet tenni, és ő az, aki felelős gyermeke képességeinek fejlesztéséért.

Éppen ezért szülőként nagyon oda kell figyelnünk, és ha szükség van rá, lépnünk kell. Időben. Korán.

Ha úgy látod, hogy gyermeked lemarad, nem úgy teljesít, mint a többiek, vagy csak nem ért valamit, akkor ne habozz: beszélj a pedagógusokkal, vidd gyermeked vizsgálatra, derítsd ki, hogy ki és hogyan segíthet, és annak is járj utána, hogy Te magad mit tehetsz gyermeked képességeinek fejlesztéséért.

Ne tanulj!

Ne felejtsd el! Gyermeked képességfejlesztésében nem a monoton gyakorlás és ismétlés a célravezető. Sokkal fontosabb a mozgás és a játék. A játék során a gyerekek nyitottak, kezdeményezőek és kreatívak, örömmel próbálnak ki új dolgokat, saját határaikat feszegetik.

Nagyon jó lehetőség a tanulásra a családi társasjátékozás. A dobókocka használata és a lépések számolása során gyermeked a matematikával ismerkedik, a feliratokat és kártyákat böngészésével az olvasást gyakorolhatja.

Változz!

De Neked is változnod kell. A hibák helyett koncentrálj arra, amiben gyermeked erős. Ez önbizalmat ad gyermekednek, mely idővel szétterül a személyiségben, és más területeken is segíteni fog. Ha ismeri saját erősségeit, akkor kevésbé fog aggódni azért, hogy vannak gyengébb területei is.

Segíts gyermeked olvasási képességének és iskolai eredményének javításában! Kattints ide és tudj meg többet róla, hogy hogyan segíthetsz gyermekednek >>>


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

Dobozjárás
Ma két mozgásos játékot ajánlok, melyek a sok ülés után igazi felüdülést jelenthetnek, és gyermeked...

Van valami jó a tanulási problémákban?
Mikor kiderül, hogy gyermekünknek problémái vannak a tanulással, a különböző, enyhébb, vagy...

Egy rajz, melyet nem lehet elrontani!
Ma egy különleges rajzfajtával, a mandalával ismerkedhetsz meg, és azzal, hogy hogyan fejlesztheted...

A diszlexia-veszélyeztetettség jelei
A kisgyermekek mozgása és beszéde alapján már az iskola megkezdése előtt megjósolhatóak a későbbi...

Hogy javíthatod legegyszerűbben gyermeked iskolai eredményeit?
Bár mindannyian tudjuk, hogy iskolába kipihenten kell menni, mégis sok gyerek fáradtan lép be reggel...

A teljesítménykényszer rabságában
A szülők között valóságos versenyfutás folyik azért, hogy gyermekeikbe minél több ismeretet...

Hogy segíts egy diszlexiás diáknak? - 12 tipp tanároknak
Tanárként sokszor nehéz azzal szembesülni, hogy az osztályban vannak olyan gyerekek, akik olvasási...

Diszgráfia - A tanulási zavar, amiről tudnod kell
Gyermeked füzete hemzseg a helyesírási hibáktól, gyakran még olyan egyszerű szavakat is elront, mint...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Nagyszerűnek tartom. A most első osztályt kezdő fiam tökéletesen tud vele játékosan tanulni. Én is pedagógus vagyok, kiváló játékos, képességeket fejlesztő, igen hasznos programnak ítélem.

Csernely Csabáné, Kazincbarcika

Érdekel >>>


Ragyogónak tartom a programcsomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.

Dorcsinecz Jánosné

Érdekel >>>


Gyermekem izgalmasnak találta a programot, szívesen játszik vele, én pedig a folytonos dicséretet nagyon pozitív tulajdonságának tartom, szinte egyenragú magával a fejlesztéssel, de ezt minden jóakaratú szülő és pedagógus tudja, vagy tudnia kellene.

Miklós Lászlóné, Várpalota

Érdekel >>>


Gyermekemmel együtt szívesen "dolgozunk" ezeken a feladatokon, ill. ő maga is örömmel "játszik" a Varázsbetűvel. Bár Barni semmi jelét nem mutatta diszlexiának oviban sem és most, elsőben sem, ennek ellenére hasznos időtöltés ez számára, s legalább ő is számítógépezhet, mint a többi kortársai... csak épp másként. :)

Delbel Zsuzsanna, Budapest

Érdekel >>>


Nagyon sokszínűvé, és a gyerekek számára is élvezetessé teszi nemcsak a fejlesztő, hanem a tanítási órákat is.

Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Törökszentmiklós

Érdekel >>>


Enyhe dyslexiás 8 éves lányom nagy kedvvel oldja meg a feladatokat, inkább nekem kell megszabnom az időkorlátot! Szívesen játssza végig a feladatokat. Nagycsoportos, 6 éves lányom is izgalmasnak tartja a játékokat, hosszan leköti a figyelmét.

Csanaky Balázs, Székesfehérvár

Érdekel >>>


Logopédusként használom a Varázsbetű Programcsaládot fejlődési diszfázia, megkésett beszédfejlődés és diszlexia terápiák során kiegészítő "játékként". A gyerekek imádják, mert játékként fogják fel. Én csak javasolni tudom használatát, mert ez a program egy igazi "CSODA"! Nagyon sok részképességet fejleszt, játékosan! Módszeresen, jól felépítetten kapcsolódnak egymáshoz a feladatok! Gratulálok a fejlesztőknek nagyon tartalmas munkájukhoz!

Szálas Márta igazságügyi logopédus szakértő, Kiskőrös

Érdekel >>>


6 és 8 éves kisfiaim az első pillanattól nagyon kedvelik a programokat. Az ajánlott napi 20 percet többszörösen túllépik, naponta többször is bekapcsolják és örömmel játszanak vele. Nagyszerű megoldásokkal van tele!

Kolár Norbertné, Árpád utca

Érdekel >>>


Fejlesztő pedagógusként nagyon szeretem, mert a vele való munka eredményes. Minden gyerek szereti, úgy érzi, játszik.

Somogyi Ibolya, Budapest

Érdekel >>>


Imádjuk a Varázsbetűt! A három gyermekem (5,8 és 10 évesek) folyton ezzel akar játszani, mindenki talál számára érdekes és kihívást jelentő feladatot.

Ungor Adrienn, Budapest

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Keresd meg a párokat – Ajándék játék
A mai napra is egy játékos feladatot készítettünk Nektek. Az alábbi linkről ingyenesen letöltheted...

Rendező - Játékötlet otthonra
A hétköznapi logikának fontos része az ok-okozati összefüggések felismerése, annak megértése, hogy...

Tíz ötlet gyermeked képességeinek fejlesztésére
Szülőként természetesen szeretnénk fejleszteni gyermekünk képességeit, hogy amikor az iskola...

Játék a betűkkel - Ajándék feladatlap
A mai napra is egy játékos feladatot készítettünk: a megadott betűkből kell értelmes szavakat...

Hogyan legyek jó szülő?
Szülőnek lenni életünk egyik legfontosabb szerepe. Éppen ezért mindig ott bujkál bennünk a kérdés:...

Fekete Péter, a szókincsfejlesztő
A szövegértés fejlesztésének egyik legfontosabb eleme a szókincs bővítése. Egyrészt az ismert...

A szövegértés nehézségei
Egyre több gyereknek okoz gondot az olvasott szöveg megértése, feldolgozása, a lényeg kiemelése, és...

Mai Maugli
A beszéd és az elme fejlődése szorosan összefügg. Beszéd nélkül elképzelhetetlen a gondolkodás, és...

Játékötletek szókincsfejlesztéshez
Könnyű belátni, miért fontos a szókincs bővítése: minél kevesebb a szövegben az ismeretlen szó,...

Alkoss szavakat – Ajándék játék
A mai napra is egy játékos feladatot készítettünk. A megadott szótagokból kell értelmes szavakat...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb