Vajon miért tanul az egyik gyerek, és miért nem a másik?
Vajon mi motiválja gyermekedet a házi feladat elkészítésére? Vajon a matematika iránti szeretete ilyen hatalmas? Esetleg valami más készteti a lecke elkészítésére?
A legtöbb gyerek eleinte nem szereti a matematikát, nem a matematika iránti érdeklődés hajtja. Éppen ellenkezőleg: az a gyerek szereti meg a számtant, aki rájön, hogy jó benne.
Akkor mégis hogy érjük el, hogy gyermekünk megcsinálja a házi feladatát?
Mi a jutalom?
Jutalmazzuk? Ha nincs más mód, akkor ez is megteszi, azonban ezzel az a gond, hogy gyermekedet nem a lecke, nem a tudás megszerzése motiválja, csupán a jutalom, és csak addig, amíg az érdekes számára.
Mikor fogja gyermeked magától megírni a leckét?
Értékek
Az emberi motiváció legfőbb hajtóereje a belső értékrendünk. Ennek kialakulása hosszú időt vesz igénybe, rengeteg emberrel kell beszélgetnünk, találkoznunk, hogy tudatában legyünk, hogy kik vagyunk, és mivé szeretnénk válni. Értékrendünk nem öröklött, nem eleve adott, hanem folyamatosan változik, ahogy a számunkra fontos emberekkel, szüleinkkel, tanárainkkal, barátainkkal, munkatársainkkal, szerelmünkkel kapcsolatba lépünk.
Amikor önmagunkat azonosítjuk valamilyen értékrenddel, ideákkal, eszményekkel, példaképekkel, akkor szeretnénk ezeknek az értékeknek megfelelően élni és cselekedni. Végső soron ezek az ideák és példaképek tesznek minket azzá, akik vagyunk. Az értékrendünk által leszünk Önmagunk.
Merre tovább?
Hogyan tudjuk jó irányba terelni gyermekünket?
A szülőnek rengeteg módszer áll rendelkezésére gyermeke befolyásolására. A következő három a leggyakoribb.
Hatalom
Szülőként erősebbek vagyunk gyermekünknél, több eszköz van a kezünkben. Büntethetünk, büntetéssel fenyegetőzhetünk, megvonhatunk kedvezményeket, kimutathatjuk haragunkat, így elérhetjük, hogy gyermekünk azt tegye, amit szeretnénk.
Érzelmi zsarolás
Gyerekeinknek szüksége van szeretetünkre. A szeretet megvonásával elérhetjük, hogy gyermekünk megtegye, amit kérünk tőle. Erre jó példa, amikor azt mondod, hogy csak akkor szereted, ha megírja a leckéjét.
Értékátadás
Amikor gyermekünknek elmagyarázzuk, hogy melyik viselkedés miért helyes vagy helytelen, vagy elmondjuk, hogy mi hogyan viselkednénk valamely helyzetben, vagy ha megdicsérjük egy-egy jó döntéséért, akkor valójában az általunk képviselt értékrendet adjuk át neki, így ez nála is automatikussá válik.
Az első két módszer látszólag jó megoldás, azonban mindkettő csak rövid ideig és a szülő jelenlétében működik.
Hosszú távon a harmadik módszer a leghatékonyabb. A gyermek megérti, értékeli a szülő értékeit, melyek folyamatosan beépülnek saját értékrendjébe, viselkedésébe.
Ki vagy te?
Viselkedésünket az a kép is befolyásolja, hogy kivé szeretnénk válni.
Például, ha gyermeked híres futballista szeretne lenni, akkor számára fontos az a hírnév és elismerés, amit így megszerezhet. Önmagát híres focistának szeretné látni, és ezért edzésre jár, gyakorol, próbálja megmutatni, hogy mennyire ügyesen kezeli a labdát. Ez a kép – sikeres labdarúgónak lenni - befolyásolja döntéseit és életét.
Hogy segíthetsz?
Hogyan segíthetsz gyermekednek helyes önképet, értékrendet kialakítani?
Erre nincs egyszerű válasz. De ha ez a kérdés mindig előtted lebeg, nagyot nem hibázhatsz.
Kérlek, ha tetszett, nyomd
meg a Like gombot! Ezzel nem
csak nekünk segítesz, hanem
ismerőseidnek is!
Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!
Legnépszerűbb bejegyzések
Mi lesz a kitűnők sorsa? Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa?
Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...
Képességfejlesztés a családban Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...
Tiltsuk be a házi feladatot! Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...
Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se
valljon kudarcot az életben olvasási
problémái miatt!
Találkozzunk a Facebookon is!
Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot
ingyen!
Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget
biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű
Programcsalád telepítőjét, és használd a
programokat négy napig ingyen!
Kellemes játék, sok hasznos, játékos tanulási lehetőség. Az illusztráció és a szókészlet valóban gondolkodtató, szélesíti a gyerekek látókörét, szókincsét. Meglehetősen gazdag program, érthető leírásokkal. Szeretik a tanítványaim is, és én is szívesen töltöm az időmet a felkészüléssel.
Nekem nagyon tetszik a programok sokfélesége,a változtatható nehézségi szintek, az egyes feladatok célratörősége,és az hogy rendkívül változatos gyakorlást tesznek lehetővé. Remek gyakorlási, fejlesztési lehetőség nemcsak diszlexiás gyermekek számára!
Iskolánkban több mint 6 éve használom a programot, a diszlexiás diákok reedukációja, fejlesztése során. Kiváló szakmai segítségnek tartom, és szinte minden órán használom. Köszönettel és üdvözlettel: Bagoly Lászlóné szakvizsgázott fejlesztőpedagógus
Az unokam igen nagy elvezettel kesziti a feladatokat, ugy latom, hogy jelentosen fejlodik olvasasi, reakcios, erdeklodo kepessege is. Ajanlom minden gyermeknek! Sylvi Mama
A próbaverzió sikere után döntöttünk úgy, hogy hasznos lesz legnagyobb lányunknak, de a többiek is biztosan sokat fognak tanulni. A feladatok utáni dicséret, ami a legjobban ösztönzi az egyébként gyorsan türelmét vesztő gyermekünk. A másik pozitív tapasztalatunk, hogy sokszor próbálkozhat és nem annyira idő centrikus! Ez egy lassabb gyermeknek is lendületet ad!Könnyű és érthető volt a telepítés is!