Diszlexiás felnőtteket keresünk

A Magyar Tudományos Akadémia Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézetében zajló vizsgálatsorozathoz kérjük a segítségét. Kutatócsoportunk több mint 10 éve foglalkozik a nyelvi fejlődés, kiemelten az olvasás kutatásával. Jelen vizsgálattal a szófelismerési nehézségek idegrendszeri hátterét kívánjuk megismerni.

A részvétel feltétele

Olyan nagykorú, érettségizett lányok/fiatalasszonyok jelentkezését várjuk, akiket általános iskolás korukban diszlexiásként diagnosztizáltak olvasási és/vagy helyesírási nehézségeik miatt.

A vizsgálat

A vizsgálat kutatócsoportunk EEG-mérésekre fenntartott laborjában, teljes egészében számítógépen zajlik, képzett asszisztens közreműködésével. A vizsgálat során a résztvevőknek gombnyomással kell válaszolniuk a képernyőn megjelenő betűsorokra és számsorokra. Eközben – egy úszósapkára hasonlító – ún. elektródasapkával mérjük a feladat ingerei által kiváltott agyi elektromos aktivitást; a mérés természetesen semmiféle kellemetlenséggel vagy fájdalommal nem jár. Az EEG-vizsgálat után rövid számítógépes feladatok következnek, amelyekben hangosan vagy némán kell olvasni. A teljes vizsgálat 3-3,5 óra hosszúságú (beleértve az elektródasapka fel- és levételét, valamint a feladatok közötti szüneteket).

Titoktartás

A résztvevők a vizsgálat elején egy kódot kapnak – az eredményeket és a nevet külön tartjuk számon. Mivel a kódok mögött álló pontos személyes adatok csak a mi laboratóriumunkban találhatók meg, az eredményekhez kutatócsoportunk meghatározott tagjain kívül senki sem férhet hozzá.

Eredmények és visszajelzés

Az olvasási feladatok eredményéről azonnali visszajelzést és magyarázatot adunk. Az EEG-vizsgálat adatainak feldolgozása nem azonnal történik, és eredménye csak szakemberek számára értelmezhető, így a vizsgálat azon részéről csak általános tájékoztatás adunk.

Díjazás

A vizsgálatban való részvételt 3000 forinttal honoráljuk.

 

További felvilágosításért a következő személyekhez fordulhat:

• Tóth Dénes (kutatásvezető) – toth.denes@ttk.mta.hu, tel.: 06-1-3542290

• Baliga Gabriella (kutatási asszisztens) – tel.: 06-1-3542290

 

A segítséget előre is köszönöm!

Dr. Honbolygó Ferenc

megb. csoportvezető,

tudományos munkatárs


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

Egy rajz, melyet nem lehet elrontani!
Ma egy különleges rajzfajtával, a mandalával ismerkedhetsz meg, és azzal, hogy hogyan fejlesztheted...

A diszlexia-veszélyeztetettség jelei
A kisgyermekek mozgása és beszéde alapján már az iskola megkezdése előtt megjósolhatóak a későbbi...

Hogy javíthatod legegyszerűbben gyermeked iskolai eredményeit?
Bár mindannyian tudjuk, hogy iskolába kipihenten kell menni, mégis sok gyerek fáradtan lép be reggel...

A teljesítménykényszer rabságában
A szülők között valóságos versenyfutás folyik azért, hogy gyermekeikbe minél több ismeretet...

Hogy segíts egy diszlexiás diáknak? - 12 tipp tanároknak
Tanárként sokszor nehéz azzal szembesülni, hogy az osztályban vannak olyan gyerekek, akik olvasási...

Diszgráfia - A tanulási zavar, amiről tudnod kell
Gyermeked füzete hemzseg a helyesírási hibáktól, gyakran még olyan egyszerű szavakat is elront, mint...

Hogyan válassz iskolát gyermekednek?
Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...

Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz
Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Soha nem voltam híve, hogy a gyerekek leüljenek a számítógép elé. De ezzel a programmal a véleményem megváltozott. És a gyerekek is nagyon szeretik.

Pongracz Viktória, Budapest

Érdekel >>>


A kislányom 10 perc játék után kérte, hogy vegyük meg, annyira élvezte a kis sikereit. Bevallom, volt olyan feladat, ami engem is elgondolkodtatott, így mindketten jónak és hasznosnak találjuk ezt a játékos tanulást. Hálás köszönet érte!

Bozi Józsefné, Sárvár

Érdekel >>>


Nagyon szívesen játszik vele a 7 éves gyermekem. Értelemszerűen még nem tudjuk mindegyik alprogramot használni, de szívesen ül le mellé. Én pedig azt szeretem, hogy nem kell mellette ülnöm, hogy elolvassam a feladatot.

Horváthné Csolák Erika, Mályi

Érdekel >>>


A programcsalád néhány programját immáron 3 éve használjuk fejlesztői munkánk során. A gyerekek nagyon kedvelik, gyakran kérik a foglalkozásokon. A feladatok sokrétűek, számos fejlesztési területen hatékonyan használhatók. Többek között ezért is bővítjük évről-évre a programok körét. Iskolánkban a 6-14 éves korosztály körében teljes lefedettséggel alkalmazzuk eredményesen.

Káli Erika fejlesztő pedagógus, Alsónémedi, Széchenyi István Általános Iskola

Érdekel >>>


Nagyon színes a gyermekek számára változatos programmal találkoztam amikor megismertem a Varázsbetű Programcsaládot. Nagyon fontos, hogy nem tankönyvízű és játékos formában találkozik a betűkkel, szavakkal és számokkal. Sokkal szívesebben olvasnak és észre sem veszik így az idő múlását. Könnyebb őket rávenni a gyakorlásra.

Telek Erika, Tata

Érdekel >>>


Kislányunk számára élvezetessé teszi a tanulást. Most 6 éves, magas az IQ-ja, és "uncsi" az elsős tananyag. Környékünkön nincs lehetőség a speciális oktatásra. Ezzel a programmal szórakozva sajátítja el a magyar nyelvtani szabályokat.

Mária Borbášová, Rimaszombat

Érdekel >>>


Gyermekemet nagyon nehéz rávenni az olvasásra, de ezzel a programmal szívesen tanul, és napról napra észrevehető a fejlődése is.

Sneider Gabriella, Nyíregyháza

Érdekel >>>


Nagyon köszönöm, nagy segítség ez a program. Nagyobbik fiunknál diszkalkulia jelei mutatkoznak. A suliban nincs sikerélménye, de ezt a játékot szereti. A játékos fejlesztés kompenzálja az a terhet, amit rátesznek az iskolában.

Kovácsné Dr. Augusztinyi Andrea, Nádudvar

Érdekel >>>


A próbaverzió sikere után döntöttünk úgy, hogy hasznos lesz legnagyobb lányunknak, de a többiek is biztosan sokat fognak tanulni. A feladatok utáni dicséret, ami a legjobban ösztönzi az egyébként gyorsan türelmét vesztő gyermekünk. A másik pozitív tapasztalatunk, hogy sokszor próbálkozhat és nem annyira idő centrikus! Ez egy lassabb gyermeknek is lendületet ad!Könnyű és érthető volt a telepítés is!

Kocsis Bettina, Kalocsa

Érdekel >>>


Mindet megvettem még évekkel ezelőtt. Azóta is szuper játék, a harmadik gyerekem tanul rajta!!!

Forró Ildikó, Biatorbágy

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Varázsbetű a tévében
A Magyar Televízió Családbarát című műsora készített velünk egy riportot, melyben a diszlexiáról, a...

Játékötlet: Kakukktojás
Egy olyan játékkal készültem ma, melyet a gyerekek nagyon szeretnek, mert megmozgatja logikájukat:...

Ha karácsony, semmi sem drága!
Karácsonykor rengeteg olyan kelléket használunk, melyek csak egy estére, pár napra, hétre szólnak....

Beszélgetés Wolf Katival
A beszélgetésből a következők derülnek ki: X-Faktor vagy Megasztár? Hogy marad Kati anya a verseny...

Mit tehetsz diszlexiás gyermekedért?
Olvasási problémák gyakran jelentkeznek jó képességű, kifejezetten magas intelligenciával...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Diszlexia és tanulási zavar - Pozitív lehetőségek
A tanulási zavar és a diszlexia nem öröm, de nem is tragédia. Ma arról olvashatsz, hogy hogyan...

Tanulási zavar és családi béke
Diszlexiás gyermek szülőjének lenni különös, vegyes érzelmekkel teli, nagyon nem vágyott állapot. Ma...

Mitől más a diszlexiás gyerek?
A diszlexiás gyerekek nem attól mások, hogy olvasási képességük gyengébb. Egyszerűen másképp...

Gyors beszéd vagy hadarás?
A hadarás különösen az okos és érdeklődő, de szétszórt figyelmű gyerekekre jellemző. Ma a hadarás...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb