Csoportos játékok hétvégére

Ha szünet, akkor pihenés.
Ha pihenés, akkor tévé.

NEEEM!

Ne engedd, hogy gyermeked egész nap a tévé vagy a számítógép előtt üljön!

Nyugodtan vond be gyermeked a házimunkába is! A legtöbb gyerek szívesen segít otthon, ha közben lehetőség van beszélgetni, új dolgokat kipróbálni, felnőtt dolgokat végezni. Bevonhatod a zöldségpucolásba, a tésztagyúrásba, a mosogatásba, vagy a takarításba is. Ha kertes házban laktok, akkor még a kertben is mindig lehet találni tennivalót.

Persze nem kell teljesen elhagyni a tévét, de válogatni kell. Válasszatok ki előre egy-két mesét, vagy érdekes ismeretterjesztő műsort, és csak azt nézzétek meg.

Ha pedig mindezzel végeztetek, akkor jöhet a közös játék. Ma erre kínálok Nektek néhány izgalmas játékot, melyeket nagyobb családi körben vagy a gyerekek baráti társaságában lehet játszani.

Ismerem? Felismerem?

Ennek a játéknak a célja a játékostársak jellemző vonásainak megfigyelése, memorizálása. Fejleszti memóriánkat, tapintási érzékelésünket, finommozgásainkat, hallásérzékelésünket.

 Az emberekről szerzett információink jelentős része vizuális. „Ismerjük egymást” – ám ez a nagy biztonsággal kimondott állítás szemünket becsukva rögtön meginog. Felismerem-e a barátomat csukott szemmel, csak az arcát tapintva?

A játékosok körben járnak. Középen áll a bekötött szemű kitaláló. Amikor azt kiáltja: "Állj!", akkor mindenki megáll. A kitaláló találomra rámutat valakire. A kiválasztott odamegy hozzá, és a kitaláló kezét a saját arcára helyezi. A feladat: a kitalálónak csak az arc érintése, tapintása alapján kell felismernie társát. Ha sikerült, helyet cserélnek.

A játékot hang alapján is lehet játszani. Ekkor a kiválasztott a helyén marad, és ott megszólal. A játékot eleinte úgy játsszuk, hogy mindenki saját, nem elváltoztatott hangján mondja el ugyanazt a mondatot, például ezt: "Kipp-kopp kopogok, találd ki, hogy ki vagyok!".

Ha ez már jól megy, akkor mindenki elváltoztatott hangon szólalhat meg, például állathangot utánozva.

Szigetek

A földön a játékosok számánál eggyel kevesebb újságpapírt helyezünk el. Ezek a szigetek. Kellemes zene szól, mindenki mozog, „úszik” a szigetek között.  Mikor a zene hirtelen elhallgat, mindenki megpróbál egy szigetre lépni. Egy szigetre csak egy játékos léphet. Aki nem tud szárazföldre jutni, az kiesik a játékból. Ahogy egyre kevesebb a játékos, úgy kell csökkenteni a szigetek számát. Addig folyik a játék, míg csak egy túlélő marad marad.

A játék fejleszti a hallási figyelmet, a koncentrációt és a mozgást, de egymás megismerésére is kitűnő. Megtudhatjuk belőle, ki hogyan viseli a kudarcot, ki erőszakos, ki segítőkész.

Hány éves vagyok?

Kommunikáció testnyelven.

Közösen találjunk ki egy olyan helyszínt, ahol a legkülönbözőbb életkorú emberek fordulhatnak elő. Például: buszmegálló, anyák napi ünnepség az óvodában, nagypapa születésnapja otthon stb.

Vannak a játszók, és van néhány kitaláló, akik figyelnek. A játszók leírják egy darab papírra, hogy milyen életkorú figurát akarnak megjeleníteni, majd az elképzelt helyszínen ennek megfelelően tetszőleges cselekvéseket végeznek. Ők nem beszélhetnek, de a játékvezető segíthet különböző, az egyes helyszínekhez kötődő mondatokkal. Például a buszmegállóban: figyelem a megállóba autóbusz érkezik! Kérem, ne tolakodjanak, engedjék előre az idősebbeket stb.

A csoport figyelő tagjainak ki kell találni, ki milyen életkorú figurát játszik. 

Mi volt a képen?

Akkor játszhatjuk, ha csak kevesen vagyunk.

- Egy gyerek kimegy a szobából, a többiek jól megnéznek egy nem képet. Ne legyen túl bonyolult! Meg is beszélik, hogyan lehet elmondani, mi van a képen. Behívjuk a kiküldött játékost. A csoport elmeséli, hogy mit láttak a képen. Visszakérdezni nem szabad, de az újbóli elmondás kérhető. A feladat, az elmondottak alapján a kép lerajzolása. Amikor elkészült a rajz, összehasonlítjuk az eredetivel és megbeszéljük, hogy mindent jól mondtak-e el a „képleírók”.

A játék fejleszti a megfigyelőkészséget, a kifejezőkészséget és az emlékezetet.


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

Diszgráfia - A tanulási zavar, amiről tudnod kell
Gyermeked füzete hemzseg a helyesírási hibáktól, gyakran még olyan egyszerű szavakat is elront, mint...

Hogyan válassz iskolát gyermekednek?
Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...

Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz
Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...

Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben?
Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...

Autizmus
Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...

Problémák az iskolában. Mit tehetsz?
A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...

Minek az a szemüveg?!
Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...

Olvasási zavar és beszédértés
A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Gyermekem szívesen gyakorol a feladatokkal, sikerélménye van. Idén magabiztosabban kezdte az iskolát, mint tavaly.

Cseresznyés Istvánné, Acsalag

Érdekel >>>


Nagy tetszést aratott a gyerekek körében, és én is elégedett vagyok vele. Könnyen telepíthető, nincsenek hibajelentések, zökkenőmentesen működik. Külön jó, hogy az utasítások szóban is elhangzanak, tetszik a visszajelzések hangulata és módja is. A gyerekek játszi könnyedséggel kezelik a programot, örömmel vették birtokba.

Göröncsér Rita, Gyöngyös

Érdekel >>>


Annak ellenére,hogy ellenzem a számítógép használatát, két gyermekes családanyaként és óvodapedagógusként is kiválónak tartom ezt a képességfejlesztő programcsaládot. A gyermekek játékként élik meg a használatát s eközben észrevétlenül fejlődnek képességeik. Nagyon jónak tartom,hogy a szülőnek lehetősége van a nehézségi fokok beállítására.

Vánkos Rita, Piliscsaba

Érdekel >>>


Szemmel láthatóan javított a gyermekem matekeredményén, a tanulási kedvét is javította!!! Örömmel és magától gyakorol !

Váti Csilla, Budapest

Érdekel >>>


Köszönjük az összes SNI és BTM-es gyermek nevében is! Nagyon szeretik a gyerekek, mert úgy tanulnak, hogy észre sem veszik.Sokkal szívesebben csinálják a számítógépes feladatokat, mint bármilyen más fejlesztő játékot.

Csató Imréné gyógypedagógus, Kecskemét, Móra Ferenc Általános Iskola

Érdekel >>>


Óvodás kislányom is hasznát veszi és sokat tanul belőle, játszva, és ez a lényeg.

Aradi Károly, Tác

Érdekel >>>


Sokszor az egyszerű dolgok a leghasznosabbak. A szoftver egyszerű, jól kezelhető, és gyermekem számára is érthető a használata. A hangos rész is szép beszédű és érthető hanghordozással készült.

Dr.Konkoly Zita, Érd

Érdekel >>>


Meg vagyok elégedve vele. Tetszik a kisfiamnak és szívesen játszik vele, nem is jut eszébe, hogy közben rengeteget tanul.

Gyimesi Edina, Budapest

Érdekel >>>


Nagyon kétségbe voltam esve, mert négy fiam közül az egyik súlyos diszlexiával küzd, szabályos tükörírással ír, jobbról balra olvas, a betűket sorban felcseréli. Most 3. osztályos. Már ott tartottam vele, hogy teljesen megutálta az írást és az olvasást, de a Varázsbetű sokat segített. Nagyon köszönöm a programot, gyermekeim nagyon szeretnek vele játszani és közben észre sem veszik, hogy tanulnak.

Király Erzsébet, Szeged

Érdekel >>>


Nagyon köszönöm, nagy segítség ez a program. Nagyobbik fiunknál diszkalkulia jelei mutatkoznak. A suliban nincs sikerélménye, de ezt a játékot szereti. A játékos fejlesztés kompenzálja az a terhet, amit rátesznek az iskolában.

Kovácsné Dr. Augusztinyi Andrea, Nádudvar

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Szabadtéri játékok
Alig vártuk már, hogy végre jó idő legyen, hogy hosszabb időt kint tölthessünk. Azonban ahhoz, hogy...

Pokolba a fekete ponttal!
Sokszor panaszkod­nak arról a szülők, hogy korábban vidám, beszédes, érdeklődő gyermekük az iskolába...

Labirintus
Ingyenesen letölthető olvasásfejlesztő feladatlapok a látási megkülönböztető képesség fejlesztésére...

A gyermekkort nem hozhatja vissza semmi
Egy gyermekkori barátommal találkoztam pár napja. Andrással egy utcában laktunk, aztán ők...

Diszlexiás vagy tehetséges?
A harmincas években, Angliában élt egy kislány, Gillian Lynne. Gillian nyolc éves volt, és sok gond...

Egy életjobbító varázsszer
Van egy varázslat, melynek segítségével csodákat tehetsz. Egy bűbáj, mely nem titkos, nem elzárt,...

Még ezt sem tudod elolvasni?
A szülők gyakran értetlenül szemlélik gyermekük olvasási problémáit. Nem értik, hogy egy ilyen...

A mozgás fejlesztése a diszlexia megelőzésében
Minden magasabb rendű tanulási tevékenység alapja a mozgás. Elengedhetetlenül fontos a beszéd, az...

Aki nem tudja, tanítja...
Biztosan hallottad már Te is ezt a mondást: Aki tudja, csinálja, aki nem, az tanítja. Pedig...

Csak a zene kell
Gondoltad volna, hogy a zene segíthet gyermeked olvasási, tanulási képességeinek fejlesztésében? ...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb