|
Csoportos játékok hétvégére
Ha szünet, akkor pihenés. Ha pihenés, akkor tévé.
NEEEM!
Ne engedd, hogy gyermeked egész nap a tévé vagy a számítógép előtt üljön!
Nyugodtan vond be gyermeked a házimunkába is! A legtöbb gyerek szívesen segít otthon, ha közben lehetőség van beszélgetni, új dolgokat kipróbálni, felnőtt dolgokat végezni. Bevonhatod a zöldségpucolásba, a tésztagyúrásba, a mosogatásba, vagy a takarításba is. Ha kertes házban laktok, akkor még a kertben is mindig lehet találni tennivalót.
Persze nem kell teljesen elhagyni a tévét, de válogatni kell. Válasszatok ki előre egy-két mesét, vagy érdekes ismeretterjesztő műsort, és csak azt nézzétek meg.
Ha pedig mindezzel végeztetek, akkor jöhet a közös játék. Ma erre kínálok Nektek néhány izgalmas játékot, melyeket nagyobb családi körben vagy a gyerekek baráti társaságában lehet játszani.
Ismerem? Felismerem?
Ennek a játéknak a célja a játékostársak jellemző vonásainak megfigyelése, memorizálása. Fejleszti memóriánkat, tapintási érzékelésünket, finommozgásainkat, hallásérzékelésünket.
Az emberekről szerzett információink jelentős része vizuális. „Ismerjük egymást” – ám ez a nagy biztonsággal kimondott állítás szemünket becsukva rögtön meginog. Felismerem-e a barátomat csukott szemmel, csak az arcát tapintva?
A játékosok körben járnak. Középen áll a bekötött szemű kitaláló. Amikor azt kiáltja: "Állj!", akkor mindenki megáll. A kitaláló találomra rámutat valakire. A kiválasztott odamegy hozzá, és a kitaláló kezét a saját arcára helyezi. A feladat: a kitalálónak csak az arc érintése, tapintása alapján kell felismernie társát. Ha sikerült, helyet cserélnek.
A játékot hang alapján is lehet játszani. Ekkor a kiválasztott a helyén marad, és ott megszólal. A játékot eleinte úgy játsszuk, hogy mindenki saját, nem elváltoztatott hangján mondja el ugyanazt a mondatot, például ezt: "Kipp-kopp kopogok, találd ki, hogy ki vagyok!".
Ha ez már jól megy, akkor mindenki elváltoztatott hangon szólalhat meg, például állathangot utánozva.
Szigetek
A földön a játékosok számánál eggyel kevesebb újságpapírt helyezünk el. Ezek a szigetek. Kellemes zene szól, mindenki mozog, „úszik” a szigetek között. Mikor a zene hirtelen elhallgat, mindenki megpróbál egy szigetre lépni. Egy szigetre csak egy játékos léphet. Aki nem tud szárazföldre jutni, az kiesik a játékból. Ahogy egyre kevesebb a játékos, úgy kell csökkenteni a szigetek számát. Addig folyik a játék, míg csak egy túlélő marad marad.
A játék fejleszti a hallási figyelmet, a koncentrációt és a mozgást, de egymás megismerésére is kitűnő. Megtudhatjuk belőle, ki hogyan viseli a kudarcot, ki erőszakos, ki segítőkész.
Hány éves vagyok?
Kommunikáció testnyelven.
Közösen találjunk ki egy olyan helyszínt, ahol a legkülönbözőbb életkorú emberek fordulhatnak elő. Például: buszmegálló, anyák napi ünnepség az óvodában, nagypapa születésnapja otthon stb.
Vannak a játszók, és van néhány kitaláló, akik figyelnek. A játszók leírják egy darab papírra, hogy milyen életkorú figurát akarnak megjeleníteni, majd az elképzelt helyszínen ennek megfelelően tetszőleges cselekvéseket végeznek. Ők nem beszélhetnek, de a játékvezető segíthet különböző, az egyes helyszínekhez kötődő mondatokkal. Például a buszmegállóban: figyelem a megállóba autóbusz érkezik! Kérem, ne tolakodjanak, engedjék előre az idősebbeket stb.
A csoport figyelő tagjainak ki kell találni, ki milyen életkorú figurát játszik.
Mi volt a képen?
Akkor játszhatjuk, ha csak kevesen vagyunk.
- Egy gyerek kimegy a szobából, a többiek jól megnéznek egy nem képet. Ne legyen túl bonyolult! Meg is beszélik, hogyan lehet elmondani, mi van a képen. Behívjuk a kiküldött játékost. A csoport elmeséli, hogy mit láttak a képen. Visszakérdezni nem szabad, de az újbóli elmondás kérhető. A feladat, az elmondottak alapján a kép lerajzolása. Amikor elkészült a rajz, összehasonlítjuk az eredetivel és megbeszéljük, hogy mindent jól mondtak-e el a „képleírók”.
A játék fejleszti a megfigyelőkészséget, a kifejezőkészséget és az emlékezetet.
Kérlek, ha tetszett, nyomd
meg a Like gombot! Ezzel nem
csak nekünk segítesz, hanem
ismerőseidnek is!
|
Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!
Legnépszerűbb bejegyzések
Legfrissebb bejegyzések
Diszgráfia - A tanulási zavar, amiről tudnod kell Gyermeked füzete hemzseg a helyesírási hibáktól, gyakran még olyan egyszerű szavakat is elront, mint...
| Hogyan válassz iskolát gyermekednek? Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...
| Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...
| Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben? Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...
| Autizmus Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...
| Problémák az iskolában. Mit tehetsz? A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...
| Minek az a szemüveg?! Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...
| Olvasási zavar és beszédértés A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...
|
|
Kazal Kolos
Az olvasás öröm is lehet!
Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se
valljon kudarcot az életben olvasási
problémái miatt!
Találkozzunk a Facebookon is!
Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot
ingyen!
Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget
biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű
Programcsalád telepítőjét, és használd a
programokat négy napig ingyen!
Kipróbálom >>>
Adj egy esélyt gyermekednek!
Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett
39.700 forintos
áron, és ajándékba kapod
Varázsbetű Szókincstár
című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és
Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához
című könyvünket!
Megrendelem >>>
Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?
Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki
Tudj meg többet >>>
Vevőink írták
Gyermekem szívesen gyakorol a feladatokkal, sikerélménye van. Idén magabiztosabban kezdte az iskolát, mint tavaly. Cseresznyés Istvánné, Acsalag Érdekel >>>
Nagy tetszést aratott a gyerekek körében, és én is elégedett vagyok vele. Könnyen telepíthető, nincsenek hibajelentések, zökkenőmentesen működik. Külön jó, hogy az utasítások szóban is elhangzanak, tetszik a visszajelzések hangulata és módja is. A gyerekek játszi könnyedséggel kezelik a programot, örömmel vették birtokba. Göröncsér Rita, Gyöngyös Érdekel >>>
Annak ellenére,hogy ellenzem a számítógép használatát, két gyermekes családanyaként és óvodapedagógusként is kiválónak tartom ezt a képességfejlesztő programcsaládot. A gyermekek játékként élik meg a használatát s eközben észrevétlenül fejlődnek képességeik. Nagyon jónak tartom,hogy a szülőnek lehetősége van a nehézségi fokok beállítására. Vánkos Rita, Piliscsaba Érdekel >>>
Szemmel láthatóan javított a gyermekem matekeredményén, a tanulási kedvét is javította!!!
Örömmel és magától gyakorol ! Váti Csilla, Budapest Érdekel >>>
Köszönjük az összes SNI és BTM-es gyermek nevében is! Nagyon szeretik a gyerekek, mert úgy tanulnak, hogy észre sem veszik.Sokkal szívesebben csinálják a számítógépes feladatokat, mint bármilyen más fejlesztő játékot. Csató Imréné gyógypedagógus, Kecskemét, Móra Ferenc Általános Iskola Érdekel >>>
Óvodás kislányom is hasznát veszi és sokat tanul belőle, játszva, és ez a lényeg.
Aradi Károly, Tác Érdekel >>>
Sokszor az egyszerű dolgok a leghasznosabbak. A szoftver egyszerű, jól kezelhető, és gyermekem számára is érthető a használata. A hangos rész is szép beszédű és érthető hanghordozással készült. Dr.Konkoly Zita, Érd Érdekel >>>
Meg vagyok elégedve vele. Tetszik a kisfiamnak és szívesen játszik vele, nem is jut eszébe, hogy közben rengeteget tanul. Gyimesi Edina, Budapest Érdekel >>>
Nagyon kétségbe voltam esve, mert négy fiam közül az egyik súlyos diszlexiával küzd, szabályos tükörírással ír, jobbról balra olvas, a betűket sorban felcseréli. Most 3. osztályos. Már ott tartottam vele, hogy teljesen megutálta az írást és az olvasást, de a Varázsbetű sokat segített. Nagyon köszönöm a programot, gyermekeim nagyon szeretnek vele játszani és közben észre sem veszik, hogy tanulnak. Király Erzsébet, Szeged Érdekel >>>
Nagyon köszönöm, nagy segítség ez a program. Nagyobbik fiunknál diszkalkulia jelei mutatkoznak. A suliban nincs sikerélménye, de ezt a játékot szereti. A játékos fejlesztés kompenzálja az a terhet, amit rátesznek az iskolában. Kovácsné Dr. Augusztinyi Andrea, Nádudvar Érdekel >>>
További idézetek...
További cikkek
Szabadtéri játékok Alig vártuk már, hogy végre jó idő legyen, hogy hosszabb időt kint tölthessünk. Azonban ahhoz, hogy...
Pokolba a fekete ponttal! Sokszor panaszkodnak arról a szülők, hogy korábban vidám, beszédes, érdeklődő gyermekük az iskolába...
Labirintus Ingyenesen letölthető olvasásfejlesztő feladatlapok a látási megkülönböztető képesség fejlesztésére...
A gyermekkort nem hozhatja vissza semmi Egy gyermekkori barátommal találkoztam pár napja. Andrással egy utcában laktunk, aztán ők...
Diszlexiás vagy tehetséges? A harmincas években, Angliában élt egy kislány, Gillian Lynne. Gillian nyolc éves volt, és sok gond...
Egy életjobbító varázsszer Van egy varázslat, melynek segítségével csodákat tehetsz. Egy bűbáj, mely nem titkos, nem elzárt,...
Még ezt sem tudod elolvasni? A szülők gyakran értetlenül szemlélik gyermekük olvasási problémáit. Nem értik, hogy egy ilyen...
A mozgás fejlesztése a diszlexia megelőzésében Minden magasabb rendű tanulási tevékenység alapja a mozgás. Elengedhetetlenül fontos a beszéd, az...
Aki nem tudja, tanítja... Biztosan hallottad már Te is ezt a mondást: Aki tudja, csinálja, aki nem, az tanítja. Pedig...
Csak a zene kell Gondoltad volna, hogy a zene segíthet gyermeked olvasási, tanulási képességeinek fejlesztésében? ...
|
|