A titkos összetevő

Tudom, hogy segíteni szeretnél gyermekednek. Tudom, hogy sokszor, és sokat gyakoroltok, sokszor késő estig ültök a könyvek mellett, és tanultok, gyakoroltok. Tudom, hogy ez rengeteg lemondással jár, jobb lenne pihenni egy kicsit, nézni a tévét, vagy olvasni egy jó könyvet, esetleg elmenni moziba. De nem lehet, mert tanulni kell. De nem is ez a gond, tudom, hogy Te is szívesen adnád minden idődet gyermekednek, ha éreznéd, hogy eredménye van az erőfeszítésnek. A gond az, hogy Te is gyakran úgy érzed, hiábavaló az egész, nem juttok előre semmit, vagy legjobb esetben is csak csigatempóban haladtok.

A titok

Van valami, amiről tudnod kell, ha segíteni szeretnél gyermekednek. Van egy titkos összetevő, egy titkos módszer, melyet ha alkalmazol, akkor megsokszorozhatod gyermeked teljesítőképességét és haladási tempóját.

Gyermeked számára a tanulás, a gyakorlás most kínszenvedést jelent, az íróasztal a kínzókamra, ahol naponta átéli a szenvedést, a rémületet, a fájdalmat. A tanulás számára egyenlő a kudarccal, a sikertelenséggel. Nem meglepő, hogy nem szeret tanulni.

Értéktelen?

Gyermeked nap, mint nap kénytelen átélni a megaláztatás, az értéktelenség élményét. Olyan dolgokat várnak el tőle, amire ebben a formában nem képes.

Iskolarendszerünk valójában alkalmatlan a gyereknevelésre, semmi mást nem tesz, mint haszontalan információkkal tömi a gyerekek fejét, ahelyett, hogy képessé tenné őket az életre. Gyerekeink az iskolából kilépve tisztában vannak Shakespeare szonettköltészetének apró finomságaival, de nem képesek megfelelni a gyakorlati élet követelményeinek: nem képesek emberek előtt beszélni, nem képesek munkájukat megtervezni, nem tudják, hogy kell egy űrlapot kitölteni, nem tudják, hogy kell gazdálkodni a saját pénzükkel, nem tudják, hogy egy párkapcsolatot hogyan lehet működtetni.

Ez az oktatási rendszer nem jó egyetlen gyermeknek sem, de vannak olyanok, mint a Te gyermeked, akik nem tudnak alkalmazkodni ehhez a tanulási formához. Nekik nem passzív, magoltató oktatásra lenne szükségük, hanem olyan aktív, gondolkodást fejlesztő tanulásra, melyben képességeik kibontakozhatnának.

Sajnos ezt a fajta oktatást a tanárok a legjobb szándék mellett sem képesek biztosítani, hiszen a tantervek, a törvények, a jogszabályok gúzsba kötik a kezüket.

Minden nap küzdelem

Ezért aztán gyermeked számára mindennap újabb küzdelmet jelent az iskola.

Szembe kell néznie azzal, hogy osztálytársai minden nap kicsúfolják, kinevetik, hosszan mesélik hibáit. De nem csak ezt kell elviselnie, hanem a magányt is. A jó tanulók kiközösítik, nem beszélgetnek vele, úgy viselkednek, mintha fertőző beteg lenne. Eddigi padszomszédja elül mellőle, a holmiját összekeverik, eldugják, mert az annyira vicces. És, hogy a vidámságot fokozzák, gúnynevet akasztanak rá.

És a tanárok sem...

Persze a tanároknak sem ő kedvence, hiszen ő az, aki mindig lemarad, ő az, aki a legtöbb hibát véti a dolgozatban, ő az, akinek olvashatatlan az írása, rendetlen a füzete. A tanárok szerint ő a pedagógia csődje, aki - legjobb esetben - nem buta, csak iszonyú lusta.

Így aztán a tanító néni részéről egyre inkább elmarad a dicséret, kevesebbet simogatja meg gyermeked fejét, ritkul a mosoly, és átveszi a helyét a homlokráncolás, a szemöldök összehúzása, később pedig a szidás, és a fekete pontok, egyesek.

Lehet, hogy gyermeked nem is beszél ezekről otthon, inkább magába fojtja. De képzeld csak magad a helyébe! Mit éreznél, ha a munkahelyeden a főnök csak arról beszélne a heti értekezleten, hogy Te milyen hibákat vétettél, mit rontottál el, ha kollégáid állandóan csúfot űznének belőled? Ha a cég weboldalán egy olyan versikét találnál, mely belőled űz gúnyt? Ha senki sem lenne hajlandó meginni veled egy kávét? Ha a munkatársai a szemedbe mondanák, hogy szerintük csak a lábad lógatod, és rontod a teljesítményt? Mit éreznél, ha reggel az irodád ajtaján, a neved helyén az látnád felírva: Lógós?

Tudom, ez nagyon hihetetlennek tűnik, de gyermeked ezt éli át nap mint nap.

Van kiút!

De nem kell így lennie! Nem kell, hogy gyermeked számára szenvedés legyen a tanulás.

Létezik egy módszer, mely örömmé teszi a gyakorlást, melynek segítségével nem gyötrődés lesz a tanulás, hanem izgalmas kaland, érdekes kihívás, szórakoztató rejtvény.

Ez a módszer könnyen alkalmazható, könnyen megvalósítható, és megsokszorozza gyermeked teljesítőképességét.

Ez a módszer a sikerélmény.

Nincs többé szenvedés

Gondoskodj róla, hogy gyermeked számára sikerélményt jelentsen a tanulás, és többet nem lesz szenvedés a gyakorlás.

De hogyan? - kérdezed most magadban. - Nem küldhetem versenyre, mert nem képes legyőzni a többieket.

Gyermekedet azáltal is sikerélményhez juttathatod, hogy önmagával versenyezteted. A Te dolgod nagyon egyszerű: vedd észre, ha gyermeked jobb eredményt ért el, mint korábban. Vedd észre, és dicsérd meg gyermeked minden apró sikerért. Jusson eszedbe, ha a magasugró csak egy centivel magasabbra ugrik, mint korábban, akkor már rekordot ért el. Ha az úszó csak egy századmásodperccel korábban csap be a célba, akkor már ő a győztes. Bár nagyon kicsi a különbség, mégis őt ünnepli mindenki.

Gyermeked önmagával küzd, megharcol minden kis eredményért, tehát megérdemli a dicséretet, megérdemli ő is az ünneplést.

A jelszó: Játékosság!

Tedd játékossá gyermeked számára a gyakorlást! A tanulnivalóhoz készíts apró játékokat, kirakót, memóriajátékot, kártyát, vagy szőjed bele egy történetbe a tanulnivalókat.

Tanuljatok rövid időszakokban, 20-30 percenként tartsatok egy kis szünetet, mozogjatok, ugráljatok, mászkáljatok, bármit, amit gyermeked szeretne.

Tűzz ki célokat gyermeked elé, amelyek teljesítésekor apró jutalmat kap: egy kocka csokit, vagy cukorkát, esetleg egy kis fejmasszázst. Figyelj rá, hogy a cél teljesítése ne legyen könnyű, de túl nehéz sem.

Mutasd meg gyermekednek, hogy ő is értékes, fontos ember, ő is számít, ő is hasznos tagja a családnak, az osztálynak, a közösségnek.

De ne dicsérd gyermeked érdemtelenül! A hibáit jelezni kell. Ha nem így teszel, gyermeked úgy fogja érezni, hogy manipulálod őt. Csak a sikerekért dicsérd, a legapróbb sikerekért is, akkor viszont mindig.

Segítünk!

Persze könnyű mondani, hogy fejlesszük a képességeket! De hogyan? A legtöbb szülő nem szakember, nem tudja, hogyan fogjon hozzá a feladathoz!

Éppen ezért hoztuk létre a Varázsbetű Programcsaládot, mely otthon, egyszerű játékok segítségével fejleszti gyermeked képességeit. A Varázsbetű Programcsalád segítségével javítjuk gyermeked olvasási képességét, szövegértését, és tanulási hatékonyságát. A Varázsbetű Programcsaládról itt tudhatsz meg többet >>>


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

Diszgráfia - A tanulási zavar, amiről tudnod kell
Gyermeked füzete hemzseg a helyesírási hibáktól, gyakran még olyan egyszerű szavakat is elront, mint...

Hogyan válassz iskolát gyermekednek?
Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...

Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz
Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...

Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben?
Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...

Autizmus
Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...

Problémák az iskolában. Mit tehetsz?
A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...

Minek az a szemüveg?!
Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...

Olvasási zavar és beszédértés
A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Nagyon jónak tartom. Érdekes, fejlesztő hatású. Ellenőrzi magát a gyermek, sikerélménye van, ha jól teljesít. Játékos, nem unalmas.

Sassné Pap Ildikó, Csurgó

Érdekel >>>


Gyermekem most első éves iskolás, tehát még minden betűt nem tanult, így csak a program egy részét használta eddig. A gyermek érdekesnek találta a feladatokat, kíváncsi volt a képekre a feladat végén, ez inspirálta. A program könnyen kezelhető, mind gyermek, mind felnőtt számára, ez sokat számít.

Antal Krisztina, Cegléd

Érdekel >>>


Kislányom egy hete használja a programot. Nagyon tetszik neki, tanulmányi eredményeiben és önbizalmában is előrelépés tapasztalható.

Völgyesi Anita, Budapest

Érdekel >>>


Nagy tetszést aratott a gyerekek körében, és én is elégedett vagyok vele. Könnyen telepíthető, nincsenek hibajelentések, zökkenőmentesen működik. Külön jó, hogy az utasítások szóban is elhangzanak, tetszik a visszajelzések hangulata és módja is. A gyerekek játszi könnyedséggel kezelik a programot, örömmel vették birtokba.

Göröncsér Rita, Gyöngyös

Érdekel >>>


Kisfiam nagyon szeret vele játszani, sokat jelentenek neki a dicséretek, amiket kap a feladatok végén. Fantasztikus!

Szabóné Fürjes Klaudia, Csém

Érdekel >>>


Nagyon tetszik. Játékos, kreatív, sokoldalú, több területet fejleszt, és hatalmas motiváló ereje van.

Szigetbecse-Makád Általános Iskola (SZMKIKIFT), Szigetbecse

Érdekel >>>


Változatos és nagyszerűen motiválja a gyermeket a sikeresen elvégzett feladatok után. Szinte abba sem szeretné hagyni. Örülök, hogy Önök mellett döntöttünk.

Horváthné Rózsavölgyi Andrea, Tass

Érdekel >>>


Köszönjük, hogy megvásárolhattuk. Nagyon jónak, ötletesnek tartjuk, szívesen játszunk vele. Jár hozzánk fejlesztő tanár, akinek szintén pozitív véleménye van a programról. Köszönjük!

Budija Mária, Pécs

Érdekel >>>


Nagyon jó a Varázsbetű Programcsalád! Élvezettel játszik vele a nagy, és a kicsi (3 éves) is érdeklődik iránta.

Szurdiné Barkai Anita, Győr

Érdekel >>>


Fejlesztő pedagógusként 20 éve használom a Varázsbetű különböző verzióit. Nagyon hasznosnak találom ma is, jobb anyagot összegyűjtve ma sem találok. A Varázsbetű rengeteg munkát spórol meg nekem, nélküle magamnak kellene hasonló feladatokat kitalálnom a gyerekek fejlesztéséhez.

Kozma Márta, Budapest

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Hamiskodás
Tudunk vajon még igazat mondani? Vagy hazugságra, önmaga és környezete becsapására tanítjuk a...

Egy jó kis beszélgetés?
Óvodás gyermeked beszédét csak Te érted meg? Évek óta logopédushoz jártok és gyermeked még most sem...

Milyen lenne diszlexiásnak lenni?
Képzeld csak el egy pillanatra, hogy nem tudsz úszni. Vagy talán tudsz úszni, de a tudásod csupán...

Jó játék a fejlődés kulcsa
Sokszor mondjuk a gyerekeinknek, hogy érdemes lenne játék helyett inkább tanulni. Pedig a játék...

Szidás vagy dicséret? Melyiket választanád?
Dél-Afrikában, a Babemba törzsben, amikor valaki valami rosszat tesz, felelőtlenül vagy...

Hogyan neveljünk olvasó gyermeket?
Egyre kevesebb gyerek olvas szívesen. Az olvasás többé nem örömforrás, csak szenvedés és kötelesség....

Játékötletek nyári szünetre
A gyerekeknek a nyári szünet nagy öröm, de gyakori, hogy az első hetek örömének múltával időnként...

Mivel töltsük a nyarat?
Minden évben komoly dilemmát jelent számomra, hogy tanuljon, ismételjen nyáron gyermekem vagy inkább...

Hagyj időt a pihenésre!
A diszlexiás gyerekek szüleit gyakran gyötri az a kérdés, hogy kell-e nyáron tanulni, és ha igen,...

Tippek a nyári szünet hasznos eltöltésére
Elkezdődött a nyári szünet. Gyermekedre tíz iskolamentes hét vár. Nincs tanítás, nincs leckeírás,...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb