|
Majd kinövi? INPP módszer a tanulási képesség fejlesztésére
Gyermeked túl későn tanult meg beszélni? Éjszaka sokáig bepisilt vagy sokáig szopta az ujját? Kicsi kora óta gyakran elesik, állandóan kék-zöld foltokkal van tele a teste? Állandóan izeg-mozog, mint egy sajtkukac, képtelen egy helyben megmaradni? Viselkedése agresszív vagy - épp ellenkezőleg - visszahúzódó, nem tudja megvédeni magát?
Természetesen Te szülőként vagy nevelőként állandóan segítesz neki - akár javítással, akár bíztatással, akár szidással. Sajnos azonban ezek a dolgok újra és újra visszatérnek. Sokan azt gondolják, hogy idővel ez a probléma önmagától megoldódik, a gyermek kinövi. Ez azonban tévhit. Ahogy cseperedikgyermeked, ezek a problémák is fokozódnak.
E problémák, és a belőlük fakadó tanulási nehézség kezelésére szolgál az INPP módszer.
Mi az INPP?
Az INPP egy rövidítés. Az angliai Neuro-Fiziológiai és Pszichológiai Intézet (Institute for Neuro-Physiological Psychology) alapítója szerint a tanulási és viselkedési problémák gyökere a korai idegrendszeri fejlődésben bekövetkezett zavarhoz nyúlik vissza. Ez azt jelenti, hogy ha egy gyermek fejlődése az anyaméhben vagy életének első évében valamiféle zavart szenvedett, akkor előfordulhat, hogy idegrendszerében olyan zavaró mechanizmusok rögzültek, amelyek későbbi életére is kihatással vannak. Erre dolgoztak ki egy speciális vizsgálati módszert és mozgásterápiát, amely az Intézet neve után az "INPP-módszer" elnevezést kapta.
A terápia megalkotójának felesége, Sally Goddard szintén kiváló szakember ezen a téren. Világszerte népszerűsíti ezt a módszert - ezért gyakran Goddard módszernek is nevezik. Magyarországon 2002-ben jelent meg könyve: "Reflexek, tanulás és viselkedés" címmel, amely elsősorban szakemberek számára íródott. Hamarosan azonban megjeleni egy - kifejezetten szülőknek szóló - kiadvány is.
Miben különbözik ez a módszer a korábban bemutatott terápiáktól?
Ez a módszer sok - elismert és általunk is bemutatott - terápia elemét magában hordozza, néhány lényeges gondolatban azonban különbözik azoktól.
Ez a módszer nem csak a gyermek pszichológiai problémáira, szociális-kulturális helyzetére koncentrál, azaz nem ezekben keresi az elmaradás okát, hanem "visszamegy" időben és azt kutatja, hogy rendelkezett-e egyáltalán a gyermek azokkal a képességekkel, amelyek szükségesek a későbbi fejlődéshez és az iskolaérettséghez. Éppen ezért ez a fejlesztő program az alapvető készségek csecsemőkori hiányosságait igyekszik bepótolni, hogy a későbbiekben ezekre épülő készségek, képességek is megfelelően fejlődhessenek. Tehát jóval mélyebbre nyúlik vissza, mint a korábban bemutatott terápiák.
A módszerről
Minden gyermek egy sor "Primitív Reflex"-szel születik. Ezek a baba túlélését, növekedését és fejlődését szolgálják. Ezek a reflexek egy-egy mozdulat gyakorlására ösztönzik az apróságot, aki - "engedelmeskedve a parancsnak" - szorgalmasan véghez is viszi azokat.
E reflexes mozgások nem csak a csecsemő izomzatát edzik, de az egyensúlyérzetét és az érzékszervek finomítását is. Így tanulja meg a környezetből, valamint az érzékszerveiből és a saját testéből érkező információkat feldolgozni és azokhoz alkalmazkodni. Ha minden szerencsésen alakul, akkor az adott reflex, ha elvégezte a dolgát, pár hónap múlva eltűnik és átadja helyét egy kifinomultabb mozdulatot gyakoroltató reflexnek - szakszóval "gátlás alá kerül".
Abban az esetben, ha valamilyen oknál fogva a csecsemő fejlődésében egyes reflexek kimaradtak vagy a primitív reflexek közül egy vagy több részben vagy teljesen aktív maradt - azaz nem került gátlás alá - megkésett neurológiai fejlődéről beszélhetünk.
Az INPP-módszer lényege tehát az időn túl (egy éves kor fölött is) gátolatlan csecsemőkori reflexek feltárása és "legátlása". Hiszen egy reflexszerű reakció mindig gyorsabb a tudatosnál, és egy ingerre egy primitív szintről válaszolva aláássa a tudatosabb fizikai vagy érzelmi reagálás lehetőségét. E fennmaradt reflexek késleltetik a gyermek idegrendszerének fejlődését és akadályozzák annak zavartalan működését. A gátolatlan bébireflexek ugyanis felnőtt korig is kihathatnak, és maradandó problémákhoz vezethetnek. A fejlesztő program alkalmazói megkeresik, hogy miért marad le egy gyermek a korosztályától, majd megfelelő gyakorlatokkal fejlesztik az idegrendszerét, ezáltal felzárkóztatják, és sikerélményekhez juttatják őt.
Van segítség?
Mint minden terápiában, itt is döntő jelentősege van a korai felismerésnek. Ebben a szülőknek és szakembereknek (orvos, védőnő, pedagógus) egyaránt fontos szerepük van. Ehhez nagy segítséget adhat a módszer magyar weboldala is: www.oriasleszel.hu
Hogyan segíthet a Varázsbetű?
Az izgő-mozgó, figyelmi és fegyelmi problémákkal küzdő nebulókat nagyon nehéz "munkára fogni", nem könnyű rávenni őket a gyakorlásra. Ebben segíthet Nektek a Varázsbetű Programcsalád. A Varázsbetű Programcsalád több mint 50-féle játékot tartalmaz az olvasási-helyesírási készség fejlesztésére, a szókincs bővítésére és aktivizálására. Valamennyi játék színes képekkel és különleges hangeffektusokkal ösztönzi a gyermeket az újabb feladatok elvégzésére.
Vannak játékok, amelyek sikerlistákat vezetnek. Ez azt jelenti, hogy a legjobb 10 eredményt a gép megjegyzi, és bármikor előhívhatóvá teszi. Így feléleszt a gyermekben egy versenyszellemet, amely az iskolában is kifejtheti jótékony hatását.
Kattints ide, és tudj meg többet róla, hogy hogyan segíthetsz gyermekednek!
Kérlek, ha tetszett, nyomd
meg a Like gombot! Ezzel nem
csak nekünk segítesz, hanem
ismerőseidnek is!
|
Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!
Legnépszerűbb bejegyzések
Legfrissebb bejegyzések
Hogyan válassz iskolát gyermekednek? Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...
| Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...
| Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben? Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...
| Autizmus Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...
| Problémák az iskolában. Mit tehetsz? A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...
| Minek az a szemüveg?! Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...
| Olvasási zavar és beszédértés A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...
| Mennyit olvasson gyermeked? Gyakran kérdezik tőlem a szülők, hogy mennyi időt érdemes naponta olvasással tölteni.
A válasz...
|
|
Kazal Kolos
Az olvasás öröm is lehet!
Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se
valljon kudarcot az életben olvasási
problémái miatt!
Találkozzunk a Facebookon is!
Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot
ingyen!
Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget
biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű
Programcsalád telepítőjét, és használd a
programokat négy napig ingyen!
Kipróbálom >>>
Adj egy esélyt gyermekednek!
Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett
39.700 forintos
áron, és ajándékba kapod
Varázsbetű Szókincstár
című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és
Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához
című könyvünket!
Megrendelem >>>
Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?
Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki
Tudj meg többet >>>
Vevőink írták
Nagyon jónak és hasznosnak tartom. Vannak gondjaink Zsófi lányom olvasásával.A Varázsbetű játékait viszont szívesen használja, ezért, annak ellenére, hogy a hangos olvasást nem igazán szereti, a szövegértési feladatokat mégis jól készíti el. Ezen a tanító néni rendszeresen meglepődik. Zsebéné Tokay Éva, Eger Érdekel >>>
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM! Hornokné Juhász Erika Érdekel >>>
A programcsalád néhány programját immáron 3 éve használjuk fejlesztői munkánk során. A gyerekek nagyon kedvelik, gyakran kérik a foglalkozásokon. A feladatok sokrétűek, számos fejlesztési területen hatékonyan használhatók. Többek között ezért is bővítjük évről-évre a programok körét. Iskolánkban a 6-14 éves korosztály körében teljes lefedettséggel alkalmazzuk eredményesen. Káli Erika fejlesztő pedagógus, Alsónémedi, Széchenyi István Általános Iskola Érdekel >>>
Nagyon színes a gyermekek számára változatos programmal találkoztam amikor megismertem a Varázsbetű Programcsaládot. Nagyon fontos, hogy nem tankönyvízű és játékos formában találkozik a betűkkel, szavakkal és számokkal. Sokkal szívesebben olvasnak és észre sem veszik így az idő múlását. Könnyebb őket rávenni a gyakorlásra. Telek Erika, Tata Érdekel >>>
Még nagyobb gyermekem is szívesen ült le a kicsivel játszani, nagy csatáknak voltunk tanúi! Nagyon jónak és hasznosnak tartom! Kiss Endréné, Besenyszög Érdekel >>>
Szép színesek a feladatok, az azonnali visszajelzés miatt is szeretnek vele dolgozni a gyerekek. Hasznosnak, jól hasznosíthatónak tartom. Segíti a gyerekek fejlesztését, tehát a munkámat. Köszönet érte. Dorcsinecz Jánosné, Gyula Érdekel >>>
Örülök, hogy rátaláltam az oldalukra, az unokáim nagyon szeretik a programokat. A feladatok közé beiktatott játék ötlete zseniális. Kocsor Attiláné, Debrecen Érdekel >>>
Mindegyik játékos feladat nagyon szuper. Szívesen játszik vele a gyerek, észre sem veszi, hogy éppen tanul, "fejlesztődik". A feladatok változatosak, kedvesek és a végén a női hang igazán bájos. Láng Krisztina, Budapest Érdekel >>>
Kisfiam most volt első osztályos, és sajnos az olvasás nagyon nehezen ment neki. A tanító néni kötelező nyári gyakorlást írt elő nekünk. Kisfiamnak nagyon tetszik a Varázsbetű, élvezettel használja a program játékait, így nem nyűg a gyakorlás. Szereti a jutalomfeladatokat, az önbizalmának is jót tesz. A nővére kitűnő tanuló, de ő is szívesen játszik a nehezebb játékokkal. Köszönjük szépen, nekünk nagy segítség! Milánné Lackner Melinda, Oroszlány Érdekel >>>
Nagyon jól használható fejlesztőeszköz tanulásban akadályozott diákjaim számára, a sok dicsérő, bíztató megerősítés nagyon pozitív hatással van a tanulókra, növeli önbizalmukat, sikerélményt adnak számukra a feladatok. Öröm a tanulás! A jutalmak a megoldások után még jobban ösztönzik őket, külön öröm, hogy még itt is van választási lehetőségük! Sey-Pacor Ferencné, Budajenő Érdekel >>>
További idézetek...
További cikkek
Gondolatok az emlékezetünkről Milyen egyszerű lenne tanulás helyett bekapni pár tudás-pirulát! Sajnos ez még nem működik, de azért...
A játék mindig jó megoldás Az angol nyelvtanulás során nagyon fontos a játékosság. A gyerekek lételeme a játék, játék közben...
Angol szótanuló memóriajáték Mára a nyelvtanulás megkönnyítésére készítettünk egy memóriajátékot. A kártyák segítségével szavakat...
Miért vagy ilyen hülye? Mi, szülők gyakran szeretnénk változtatni gyermekünk viselkedésén. Úgy látjuk, hogy fegyelmezetlen,...
Mikor írtál utoljára kézzel? Egy előadást hallgattam a múltkor. Jegyzetelni akartam, ezért füzetet és tollat vettem elő, hogy...
Színezd meg a szürke hétköznapokat! A gyereknevelés sokszor nehéz, idegőrlő feladatnak tűnik. Reggelente fejvesztve rohansz az óvodába...
Rakj rendet a napotokban Sokszor gondolunk a szabályokra negatívumként, melyek korlátoznak minket. Azonban - ha rugalmasan...
Hogyan neveljünk motivált gyermeket? Minden szülő szeretné, ha gyermeke jó jegyeket szerezne az iskolában. De miért fontos jól tanulni? ...
Túlélő tippek: Mit tehetsz, ha gyermeked folyamatosan rosszkedvű? Mindenkinek lehetnek rossz napjai. Ami azt illeti, sok gyereknek állandóan rossz napja van. Feszült,...
Hogy tanultam meg táncolni? Ma egy olyan diszlexiás lány beszámolóját olvashatod, akinek a tanulási nehézségek leküzdésében a...
|
|