Mit tehetsz, ha gyermeked nem szereti a tanárt?

Amikor az iskolai eredmények javításáról van szó, akkor leggyakrabban arról beszélünk, hogy mi kell ahhoz, hogy a gyermek jobban tudjon tanulni: olvasási képesség, emlékezet, szövegértés, figyelemkoncentráció, lényegkiemelő képesség. Azonban vannak olyan tényezők is, melyek függetlenek a gyermektől.

Ezek közül talán a legfontosabb a pedagógus.

Dicséret vagy büntetés

A tanítók, tanárok a személyiségükkel dolgoznak, az egyéniségükön múlik, milyen eszközöket, módszereket használnak a gyerekek lelkesítésére, motiválására. Ezek a módszerek természetesen eltérőek, hiszen minden tanár más ember. Köztük is vannak nyitottak és zárkózottak, vannak szigorúak és engedékenyek, vidámak és melankólikusak. Van, aki a dicséretet részesíti előnyben, van olyan is, aki gyakrabban szid, és csak ritkán jutalmaz. Ráadásul ők is változnak, napról-napra változik a hangulatuk, esetleg otthoni problémák vonják el a figyelmüket a munkáról.

Ahogy a tanárok, úgy a gyerekek is különböznek egymástól, éppen ezért a pedagógusok által alkalmazott nevelési módszerek fogadtatása is minden gyermeknél más és más. Vannak, akik az elvárt módon viselkednek, de olyanok is, akikből ellenállást vált ki.

Utálom!

A legtöbb gyerek még nem képes racionálisan felmérni saját érdekeit. Ő nem aszerint tanul, hogy mire lesz majd szüksége az életben. Nem mérlegeli, hogy az adott tárgy beleszámít-e majd a felvételibe, vagy sem. Ő egyedül azt nézi, hogy mik a pillanatnyi érdekei. Ennek megfelelően szívesebben tanulja azt a tárgyat, melynek tanárát szereti, mint amelyikét nem.

Az új seprű

Nem ritka, hogy egy tanárváltás után megváltozik a gyerek hozzáállása is az adott tantárgyhoz. Addig nem szerette, most szárnyakat kap, vagy éppen fordítva: eddig jó volt belőle, szívesen tanulta, most pedig már kínszenvedés minden óra. Természetesen előfordul, hogy az osztályban minden gyerek hasonlóan reagál az új tanár érkezésére. Ilyenkor könnyű véleményt alkotni. De vannak helyzetek, amikor a változás nem egyirányú: egyesek javítanak, mások pedig rontanak. Ilyenkor valószínűleg a tanár és a gyerek személyisége nem illik össze. Nem arról van szó, hogy a tanár nem jó szakember. Nem is a gyerekben van a hiba. Egyszerűen olyanok, mint két eltérő méretű fogaskerék, melyek nem tudnak összekapcsolódni.

Türelemjáték

Amikor új tanár érkezik egy régi helyére, mindenkinek nehéz a dolga. A tanárnak új osztályt, új közösséget kell megszoknia, fel kell mérnie, hogy a gyerekek milyen tudásszinten állnak, és ehhez kell alkalmazkodnia. A gyereknek is új embert kell megszokniuk, alkalmazkodniuk kell az új stílushoz, az új elvárásokhoz, meg kell szokniuk a változást. Ez mindenkitől türelmet igényel. A gyerekek persze türelmetlenek, hajlamosak mindent azonnal követelni, és azonnal sarkos véleményt nyilvánítani.

Mit tehet a szülő?

Szülőként Te már tisztában van vele, hogy nem lehet szimpátia alapján válogatni a tárgyak között.

Mégis, mit lehet ilyenkor tenni?

Először gyermekünket intsük türelemre. Magyarázzuk el neki a tanár helyzetét, mutassuk meg, milyen gondjai, problémái lehetnek, magyarázzuk meg, milyen nehéz lehet kiállni az osztály elé. Ha gyermekünk egy kicsit beleéli magát a pedagógus helyébe, akkor jobban megértheti őt, könnyebben elfogadja, és megpróbál alkalmazkodni.

Van saját véleményed?

A gyerekek körében nagyon erős a "csordaszellem". Hamar átveszik egymás véleményét, és hajlamosak a durva egyszerűsítésekre. Beszélgess gyermekeddel, és ha azt tapasztalod, hogy ő azért nem szeret egy tanárt, mert valaki mást ért vélt igazságtalanság, akkor próbálja elmagyarázni neki, hogy érdemesebb lenne a saját tapasztalatai alapján véleményt alkotni, mint más indulatait átvenni.

Nem elég a lecke!

Nagyon fontos, hogy gyermekednek sikerélménye legyen az adott tárgyból. Ha úgy látod, hogy gyermeked rontott, akkor ne nyugodj ebbe bele, hanem erősítsetek rá a tanulásra. Magyarázd el a tanulnivalót, kérdezd ki a leckét, ellenőrizd a házi feladatot. Bár több fáradtságba kerül, de mindig oldjátok meg a szorgalmi feladatokat is, és bátorítsd gyermeked, hogy mutassa is be az elkészült munkát. Ha a pedagógus látja, hogy gyermeked dolgozik, próbálkozik, akkor ő is másképp viszonyul majd hozzá.

Bátorítsd gyermeked arra, hogy versenyeken, vetélkedőkön vegyen részt. Ez is ösztönzést adhat számára, motiválhatja, és segít benne, hogy a több figyelemhez jusson a tanár részéről.

Lásd meg benne a jót!

Segíthet az is, ha megpróbálod a tanár jó tulajdonságait hangsúlyozni. Például elmondhatod, hogy egy korábbi diákja mennyire szerette, vagy milyen jól megtanította neki a tananyagot. Szintén segíthet gyermekednek megkedvelni a pedagógust, ha sikerül valamilyen közös, iskolán kívüli érdeklődési kört felfedezni, például mindketten szeretik a repülőmodelleket.

Nem ellenség!

Ezzel egyidejűleg próbáld meg a másik irányból is megközelíteni a problémát. Menj be az iskolába, és beszélj a tanárral. A tanárok túlnyomó többsége a szülőt partnernek tekinti. Próbálj segítséget kérni, hogy mit tanuljatok, miben van szükség pótlásra, erősítésre. Érdeklődd meg, mi az, ami az értékelés során fontos, milyen szempontok alapján dönti el az osztályzatot. Érdeklődj gyermeked hibáiról, esetleg nézzétek át közösen az írásbeli munkáit, hogy Te is teljesebb képet kapj a teljesítményéről.  Érdemes gyermeked jó tulajdonságairól, szorgalmáról, igyekvéséről, érdeklődéséről is beszélni, természetesen nem túlzó módon, hanem őszintén.

Ne legyél ellenséges, ne támadj! A tanár sem szeret rossz jegyeket adni! Próbáld megérteni az ő szempontjait is.

Ne gyűjtsetek kudarcokat!

Ha pedig minden próbálkozás kudarcot vallott, és fontos tantárgyról van szó, akkor érdemes megpróbálkozni az iskolaváltással is. Természetesen mérlegelni kell az előnyöket és a hátrányokat.

Sokakat visszatart ettől a lépéstől, hogy nehéz lehet a beilleszkedés az új iskolában, de ez gyakran sokkal kevésbé fájdalmas, mint a mostani iskolában kudarcot kudarcra halmozni.


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

A szó elszáll, az írás olvashatatlan
Ahhoz, hogy gyermekünk egyenes vonalat tudjon húzni, rajzolás, színezés közben ne menjen ki a...

Labirintus
Ingyenesen letölthető olvasásfejlesztő feladatlapok a látási megkülönböztető képesség fejlesztésére...

Dobozjárás
Ma két mozgásos játékot ajánlok, melyek a sok ülés után igazi felüdülést jelenthetnek, és gyermeked...

Van valami jó a tanulási problémákban?
Mikor kiderül, hogy gyermekünknek problémái vannak a tanulással, a különböző, enyhébb, vagy...

Egy rajz, melyet nem lehet elrontani!
Ma egy különleges rajzfajtával, a mandalával ismerkedhetsz meg, és azzal, hogy hogyan fejlesztheted...

A diszlexia-veszélyeztetettség jelei
A kisgyermekek mozgása és beszéde alapján már az iskola megkezdése előtt megjósolhatóak a későbbi...

Hogy javíthatod legegyszerűbben gyermeked iskolai eredményeit?
Bár mindannyian tudjuk, hogy iskolába kipihenten kell menni, mégis sok gyerek fáradtan lép be reggel...

A teljesítménykényszer rabságában
A szülők között valóságos versenyfutás folyik azért, hogy gyermekeikbe minél több ismeretet...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

A 4 napos kipróbálás sokat segített abban, hogy meggyőződjünk a program erényeiről, és a logopédusunk is megerősítette a döntésünk helyességét, így már alig várjuk, hogy használhassuk. Problémamentes felnőttként is élvezetesnek találom, és a gyerekeknél is eredményesebb a hagyományos módszernél.

Nedermann Magdó, Tárnok

�rdekel >>>


Gyógypedagógusként azt hiszem nyugodtan mondhatom, igen nagy hiányt pótol ez a program. Sok-sok szülőnek, gyereknek mutattam meg, és még a 7.-8. osztályosok is jót játszottak vele. Nagyon hasznosnak tartom ezt a CD-t, itthon és remélem hamarosan az iskolámban is nemcsak a fejlesztésben, hanem preventív jelleggel is használom. Csak gratulálni tudok,hogy ilyen jó programot sikerült megalkotniuk!!!

Ny. Erika

�rdekel >>>


Különösen szép a biztató, építő kritika, ha valami nem sikerül! Milyen jó is lenne, ha a suliban is így nevelnék, bátorítanák a gyerekeket... kihozva belőlük a legjobbat!

Cseke Éva, Budapest

�rdekel >>>


A Varázsbetű programcsalád nagyon sokat segít az iskolai fejlesztő munkában. SNI-és és BTM-es tanulóink egyaránt használják. A program lehetővé teszi az önellenőrzést, ez segíti az óraszervezést és a differenciált, egyénre szabott fejlesztést.

Frühwirth Ildikó, Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Győr

�rdekel >>>


Nagyon kétségbe voltam esve, mert négy fiam közül az egyik súlyos diszlexiával küzd, szabályos tükörírással ír, jobbról balra olvas, a betűket sorban felcseréli. Most 3. osztályos. Már ott tartottam vele, hogy teljesen megutálta az írást és az olvasást, de a Varázsbetű sokat segített. Nagyon köszönöm a programot, gyermekeim nagyon szeretnek vele játszani és közben észre sem veszik, hogy tanulnak.

Király Erzsébet, Szeged

�rdekel >>>


Gyermekem hétvégéje korábban CSAK a tanulásból állt, semmi másra nem jutott idő! Szerencsére ez most már csak múlt idő! Kerestem a segítséget, mert csak gyermekem szenvedett az iskolában. A szövegfelismeréssel és a szövegértelmezéssel van problémája. Véletlenül találtam rá a Varázsbetű programokra. Mióta ezt a programot használja, a tanulás már CSAK egy napot vesz el a hétvégéből, sokkal jobban értelmezi a feladatokat, és sokkal önállóbban tanul. Egy áldás számunkra, hogy létezik ez a program! Nagyon köszönjük!

Koósné T. Gabriella, Budapest

�rdekel >>>


Lányom nagyon szereti a Varázsbetű programot, és már pár nap alatt is észrevehetően javult az olvasása. További sok sikert!!!!!

Füzi Katalin, Tatabánya

�rdekel >>>


8 éves fiammal próbáltuk ki az új programjukat. Ez egy olyan játék, amit a gyermek szívesen használ. Nálunk a figyelemmel vannak problémák, de ezzel a programmal az is fejleszthető, kitartóbb lesz tőle. A jutalomjáték pedig még jobban motiválja.

Vargáné Maitz Tünde, Kőszeg

�rdekel >>>


A gyerkőc azonnal megszerette, nagy kedvvel ül le gyakorolni és rengeteg sikerélménye van.

Szabó-Bobák Anita, Kengyel

�rdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

A jó szülő-gyerek kapcsolat három alappillére
Életünk egyik legfontosabb területe a szülő-gyermek kapcsolat. Minden gyermek és minden szülő más -...

Pont, pont, vesszőcske - Kézügyesítő mondókák
A kéz finommozgásainak javítása nemcsak az írás miatt fontos, hanem gyermeked tanulási képességének...

Boldog tanulást!
Képzelj el valakit, aki keményen tanul. Neked is egy olyan diák képe ugrik be, aki komoly arccal...

A boldog gyermekkor hét titka
Sokat gondolkodunk gyermekeink sorsáról, de keveset foglalkozunk a boldogságukkal. Beszélünk...

Hogy múlik az idő!
Ma pár játékötlettel, és egy ajándék kártyajátékkal szeretnélek meglepni, melyek segítségével...

A sikeres fejlesztés 6 titka (+1 jó ta­nács)
Van hat olyan titok, mely sokkal könnyeb­bé teheti számodra gyer­meked fejlesztését. Hat olyan...

Egy igaz történet
A nagycsoportos Józsika nagyon várta az iskolakezdést. Mindenki arról beszélt neki, hogy az iskola...

Nyelvtanulás diszlexiával
Szinte egyetlen iskola sem nyújt személyre szabott segítséget a nyelvtanulás során a diszlexiás és...

Kétszer kettő néha öt - A számolási készség fejlesztése
A különböző tanulási zavarok - például a diszlexia, azaz az olvasási nehézség, és a diszkalkulia -...

Alakállandóság - Az olvasástanulás fontos lépcsője
A sikeres olvasástanulás alapfeltétele, hogy gyermeked képes legyen felismerni az apró eltéréseket,...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb