Három történet az angoltanulásról - Mások hogy oldják meg?

Pár nappal ezelőtt arra kértük a szülőket, hogy írják meg a gyermekük angol nyelvtanulásával kapcsolatos élményeiket. Hárman is elküldték történetüket, hogy azt közreadhassuk, és mindannyian tanulhassunk belőle. Vajon milyen problémákkal küszködnek mások?

Rossz anya vagyok?

Köszönöm ezt a lehetőséget! Örülök, mert már nagyon elegem van az angoltanulás körüli hercehurcából.

Luca most hetedikes és harmadik osztály óta tanul angolul. Négy éve. Négy éve minden angolóra előtt sírás, alig várjuk a szüneteket. Már egy iskolaváltáson is túl vagyunk, de az sem oldotta meg a helyzetet.

Először azt gondoltam, ez valamiféle dyslexia, de hiába vittem el szakértőhöz, nem kaptunk szakvéleményt, mert a magyar nyelvvel nincsenek problémái. Igaz, volt néhány kisebb zavar, de nem elég a felmentéshez. Próbáltam beszélni a tanárokkal, de azt mondták, nekik tartani kell magukat a tantervhez. Valójában őket is megértem, de ettől még nem lesz könnyebb.

Minden angol óra előtti este másfél-két órát tanulunk, ha dolgozat lesz, akkor még többet. Nyüglődés és hiszti az egész. Sokszor már magamat érzem rossznak, és sírni lenne kedvem, hogy erre kényszerítem, de nincs más választásom, folytatni kell, mert nem engedhetem, hogy megbukjon. Rossz anya vagyok?

Teljesen tanácstalan vagyok, nem tudom, mit tegyek. Mit tegyek?


(Képünk illusztráció)

Szóbeli felelet - írásban

Hihetetlen nagy örömmel olvastam, hogy végre az idegennyelv-tanulás a téma. Én magam angoltanárként dolgozom, és három éve próbálok minden lehetőséget megragadni, hogy képezhessem magam, hogy szakszerűen tudjak segíteni a tanulási nehézségekkel küzdő diákokon. Sajnos lassan és nehézkesen halad a folyamat, de nem adom fel. Végre valakit érdekel a történetünk.

Íme:

Kisfiam 10 éves, 7 éves kora óta sejtjük, 8 éves kora óta papírja is van róla, hogy az olvasás-írás terén problémái vannak. Pici korában (1 évesen) másfél évig jártunk baba-angolra (Nem a sznob anyuka divathóbortja volt ez, nem is voltam meggyőződve a hasznosságáról, ezért ebből írtam az egyik diplomamunkámat, és jobban beleláttam a folyamatba úgy, ha minden órán részt veszünk.) Kicsi fiam élvezte az órákat, szívesen mesélt róla, örömmel énekelte a dalokat, stb. Ezután hosszú szünet következett, elköltöztünk, ovit váltott, nem vett részt angolórákon harmadik osztályos koráig. Itt heti egy órában tanultak angolt, egyértelműen nyelvtani hangsúllyal (a jó öreg nyelvtani-fordító módszer elemeivel), néha játékkal. Ötös-négyes volt angolból, bár ez szerintem semmit nem jelent. Itthon gyakoroltunk, az iskolai anyagot próbáltam multiszenzoros feladatokkal, diszlexiabarát módszerekkel elmélyíteni, de a suliban nagyon gyorsan haladtak, sokszor lemaradtunk.

Negyedikben már heti két órájuk volt, és új tanárt kaptak. Bár a tanár tudott a gyerek problémájáról, nem olvasta el a papírját, és nem is tett semmit, amíg nem kértem meg személyesen, hogy inkább szóban kérdezze a szavakat (hiszen szódolgozatokra és nyelvtan-központú témazárókra kapnak csak jegyet!). A tanév első szódolgozatában 75 szóból (természetesen nem egyik óráról a másikra!) 12-t kérdezett, amiből a fiam 1-et eltévesztett (twenty helyett twelve / homogén gátlás) 11-et pedig felismerhetően tudott, csak rosszul írt le. Erre kettes alá(!) érdemjegyet kapott.

A következő dolgozat előtt megkértem a tanárt, hogy inkább feleltesse. Erre kihívta a táblához, és oda kellett felírnia a szavakat. Erre nem találok szavakat.

A fiam az angolórák előtt - később más iskolai napok előtt is - fejfájásra, gyomorfájásra, hányingerre panaszkodott, előfordult, hogy hányt is. A tanév végén kettes lett, az évzárón mindenki meg is nézte a bizonyítványában. Bár számított rá, mivel a tanára egész évben a kettessel fenyegette, mégis napokig sírt a bizonyítvány kézhezvétele után.

A nyáron az iskola, ahol dolgozom, tanulmányi utat szervezett Angliába, amelyre elvittem a fiamat. Kiválóan helytállt. Akart, próbált kommunikálni, sikerélményekkel gazdagodott. Számomra egyértelmű, hogy nem a nyelvhez való hozzáállása a probléma. Átírattam másik iskolába, remélem itt több pozitív megerősítést kap majd, és sok sikerélményben lesz majd része.


(Képünk illusztráció)

Minden jó, ha a vége jó?

Mi már szerencsére túl vagyunk ezen, de annak idején igencsak megszenvedtünk vele.

A fiam angolt tanult negyedik osztálytól kezdve. Az első két évben egy fiatal tanárnő volt az angoltanár, aki gitárral járt be az órára, rengeteget énekeltek, játszottak, sőt még táncoltak is. Nem is volt semmi probléma, a fiam szerette az angolt.

A nehézségek hatodikban kezdődtek. A kis tanárnő elment az iskolából. A szóbeszéd szerint elküldték, mert nem haladt a tananyaggal. Bevallom, én nem tudok semmilyen idegen nyelven, így nem tudom megítélni, hogy mennyit haladtak, de az biztos, hogy jó kedvűen készült az órákra.

Egy idősebb tanárnő vette át a csoportot, aki a saját bevált módszereivel tanított. Hát, ezek a bevált módszerek az én fiamnál csődöt mondtak. Innentől Sanyi rettegett az angolóráktól. Rengeteg leckét kaptak, volt, hogy egyik óráról a másikra 80 szót kellett bemagolni, és minden héten írtak valamilyen dolgozatot, szavakból, nyelvtanból vagy fogalmazásból. A fiamnak ez nem ment. Sorra hozta az egyeseket, ketteseket. Persze fogadtunk mellé magántanárt, egy kisebbfajta vagyont fizettünk ki rá, de csak annyit sikerült elérni, hogy nem bukott meg.

Gimnáziumban folytatódott a tortúra, csak itt már két nyelvvel kínlódtunk. Az én alapvetően jó képességű gyerekem egyszerűen nem volt képes nyelvből kettesnél jobbat szerezni. Pedig nem az eszével és nem is a szorgalmával volt baj.

Az egyetem már könnyebb volt, hiszen itt nem volt nyelvtanítás. Sanyi sorba vette akadályokat, talán nem mindig olyan simán, ahogy mi szerettük volna, de lemaradás nélkül. Időben eljutott a diplomadolgozat elkészítéséig, meg is írta, jól is sikerült, a védéssel sem volt gond, szóval úgy tűnt, rendben van a dolog. Csak a nyelvvizsga, azt továbbra sem sikerült megszerezni. Hiába volt minden eredménye jó, a középfokú nélkül nem kapta meg az oklevelet. Többször is nekifutott, volt, hogy csak három pont hiányzott hozzá, de nem jött össze. Ez persze a munkában is éreztette a hatását, mérnökként a diploma hiányában nem vették fel, csak asszisztensnek. Persze gyakorlatilag mérnöki munkát végzett, de nem volt aláírási joga, és feleannyit keresett, mint a diplomások.

Végül meguntam. Az unokaöcsém Angliában él már vagy tíz éve, megbeszéltem vele, hogy a fiam kimehet hozzá egy fél évre, csak a rezsit kell fizetni, meg persze a megélhetést. Így is lett, családi összefogással meglett a pénz - nem volt kevés, mondhatom - és Sanyi utazott. Az unokaöcsém szerzett neki munkát, egy boltban kellett segítenie, takarítás, pakolás, ilyesmi, reggel öttől délig. Délután nyelvtanfolyam, este pedig egy kocsmában dolgozott.

Nehéz félév volt, de megérte. Ahogy hazajött, két nap múlva már ment is nyelvvizsgázni. A szóbeli kilencven százalék fölött lett, úgy tudom, ez nagyon jónak számít. Az írásbeli éppen csak 50% lett, ezen sokat rontott a helyesírás. De a lényeg: meglett a nyelvvizsga, és vele a diploma is.

Sanyi azóta mérnöki állást kapott, családja van, és gyerekei. Minden jó, ha a vége jó, mondhatnánk. Csakhogy az unokám most megy másodikba, és most kezdi az angolt. Félek, kezdődik az egész tortúra az elejéről. Csak remélni tudom, hogy a nyelvérzékét az anyjától örökölte...


(Képünk illusztráció)

Sírás nélkül

Ha magatokra ismertél, ha Nektek is hasonló élményeid vannak, akkor segítségetekre lehet az AngolNyelvGyerekeknek.hu módszer. Ha gyermeked velünk tanul angolul, akkor nincs többé stressz, nincs hasfájás és sírás, csak játék, szórakozás, és észrevétlen tanulás. Gyermeked a saját tempójában haladhat, és nincs kényszer vagy büntetés.

Olvass tovább, és segíts gyermeked nyelvtudásának fejlesztésében! További információért kattints ide >>>


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

A szó elszáll, az írás olvashatatlan
Ahhoz, hogy gyermekünk egyenes vonalat tudjon húzni, rajzolás, színezés közben ne menjen ki a...

Labirintus
Ingyenesen letölthető olvasásfejlesztő feladatlapok a látási megkülönböztető képesség fejlesztésére...

Dobozjárás
Ma két mozgásos játékot ajánlok, melyek a sok ülés után igazi felüdülést jelenthetnek, és gyermeked...

Van valami jó a tanulási problémákban?
Mikor kiderül, hogy gyermekünknek problémái vannak a tanulással, a különböző, enyhébb, vagy...

Egy rajz, melyet nem lehet elrontani!
Ma egy különleges rajzfajtával, a mandalával ismerkedhetsz meg, és azzal, hogy hogyan fejlesztheted...

A diszlexia-veszélyeztetettség jelei
A kisgyermekek mozgása és beszéde alapján már az iskola megkezdése előtt megjósolhatóak a későbbi...

Hogy javíthatod legegyszerűbben gyermeked iskolai eredményeit?
Bár mindannyian tudjuk, hogy iskolába kipihenten kell menni, mégis sok gyerek fáradtan lép be reggel...

A teljesítménykényszer rabságában
A szülők között valóságos versenyfutás folyik azért, hogy gyermekeikbe minél több ismeretet...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Az ingyenes 4 napos időszak alatt nagyon megtetszett, ezért vásároltam meg. A lányom nem dyslexiás, de fejlődése szempontjából megfelelt és bevált!

Csóka Krisztina, Budapest

�rdekel >>>


Én azután rendeltem meg a programot, miután letöltöttem, és megnéztem a próbaverziót. Nagyon tetszik. Igényesen elkészített program. Köszönöm a munkájukat!

Kiss Lászlóné Willant Mónika, Egerág

�rdekel >>>


Már az első foglalkozás után javulást tapasztaltunk, és a gyermek szívesen játszik.

Tokai Csaba, Biatorbágy

�rdekel >>>


Nagyon tetszik. Gyermekem a játékosan gyakorolja az olvasást, úgy hogy közben egy kedvenc időtöltésével foglalkozik, számítógépezik.

Walterné G. Katalin, Budapest

�rdekel >>>


Nagyon jó, a feladatok ötletesek, érdekesek, játékosak. Leköti a gyermek figyelmét, izgatottan várja a következő feladatot. Nem csak diszlexiás gyermek számára jó, hanem gyakorlás szintjén bárkinek.

Haluska Zoltánné, Makó

�rdekel >>>


Enyhe dyslexiás 8 éves lányom nagy kedvvel oldja meg a feladatokat, inkább nekem kell megszabnom az időkorlátot! Szívesen játssza végig a feladatokat. Nagycsoportos, 6 éves lányom is izgalmasnak tartja a játékokat, hosszan leköti a figyelmét.

Csanaky Balázs, Székesfehérvár

�rdekel >>>


Nagyon jó program, mert a gyerek játszva tanul! Szívesebben tanulnak a mai gyerekek számítógépen, emiatt is könnyebben rávehetőek a tanulásra.

Magyar-Almási Ildikó, Nyírábrány

�rdekel >>>


A program tetszik, a fiam nagy örömmel, és érdeklődéssel használja. Jónak tartom, segíti az olvasás és a szókincs fejlesztést is, és gondolkozásra serkenti a gyereket. Tetszik az is, hogy a feladatok közé játékot is csempésztek "jutalmul". Köszönjük szépen!

Márkus Katalin, Marcelháza, Szlovákia

�rdekel >>>


6 és 8 éves kisfiaim az első pillanattól nagyon kedvelik a programokat. Az ajánlott napi 20 percet többszörösen túllépik, naponta többször is bekapcsolják és örömmel játszanak vele. Nagyszerű megoldásokkal van tele!

Kolár Norbertné, Árpád utca

�rdekel >>>


Őszintén megmondom, hogy eleinte idegenkedve fogadtam a Varázsbetűt, de a gyerekeimnek ez az egyik kedvence!!!

Jákob Zoltánné, Sárbogárd

�rdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Nyelvtanulás és motiváció
Mikor a nyelvtanulásról esik szó, mindig fontos kérdés a motiváció, azaz gyermeked érdeklődésének...

Hogyan válasszunk idegen nyelvet?
Minden szülő azt szeretné, ha gyermeke minél hamarabb és minél több idegen nyelvet sajátítana el. De...

Mi a Te történeted?
Fiam általános iskolában heti három órában tanulta az idegen nyelvet hat éven keresztül. Végig ötös...

Nem tudsz angolul? De igen!
Az angol már annyira része mindennapjainknak, hogy sokszor öntudatlanul is angol szavakat...

Játékos feladatlap angoltanuláshoz
Játék-, és feladatötletek az angol nyelv játékos gyakorlásához...

Hogy szerezte meg Bálint a nyelvvizsgát?
Bálintnak kisiskolás kora óta gondot okozott a nyelvtanulás. Most végre le tudta tenni a...

Hogyan érheted el, hogy gyermeked megszeresse a tanulást?
Létezik egy meglepően egyszerű módszer arra, hogy gyermeked megszeresse a tanulást. Három egyszerű...

Benedek Elek - Kisokoska
Elmesélted már gyermekednek Kisokoska történetét? Ez az okos fiú egyszer valami szépet álmodott, de...

Sose kezelj tüneteket!
Mi - emberek - hajlamosak vagyunk rá, hogy baj esetén a tüneteket kezeljük. Azonban ezzel sokszor...

Ki érti ezt?
Az olvasási problémák hátterében nagyon gyakran a beszédértés, beszédészlelés zavara áll. Ma arról...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb