Öt kérdés, amit érdemes feltenni a fogadóórán

Fogadóóra. Ilyenkor mindig összeszorul a gyomrom.

Mint minden szülő, természetesen és is szeretek kisfiam és kislányom sikereiről hallani. Mint minden szülő, és is pontosan tisztában vagyok vele, hogy milyen fantasztikusan tehetségesek, kreatívak, szorgalmasak, okosak és gyors felfogásúak, de azt is tudom, hogy ők is emberek, és ennél fogva tökéletlenek, és félek, hogy mások számára e tökéletlenségük talán nyilvánvalóbb, mint a kiemelkedő tulajdonságaik.

Hogy ne felejtsem el...

Tudom, örülnöm kellene a lehetőségnek, hogy megbeszélhetem az aktuális helyzetet a tanárokkal, és segíthetek gyermekeimnek és a pedagógusoknak is, azonban mégis ideges vagyok. És ha ideges vagyok, általában elfelejtkezem valamiről. Ráadásul valójában az iskolai fogadóóra az egyetlen lehetőség, amikor négyszemközt beszélhetek a tanárokkal gyermekem iskolai előrehaladásáról, és nem kell attól tartanom, hogy félbeszakítanak a legfontosabb pillanatban. Éppen ezért igazán fontos, hogy jól használjam ki ezt az időt.

Hogy teheted hasznosabbá a fogadóórát?

Az idegesség következtében fellépő feledékenységet jól ellensúlyozza a felkészültség. Én össze szoktam magamnak írni a kérdéseket, amiket szeretnék feltenni. Ez segít, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a beszélgetésből.

Hogy viselkedik?

Ez a kérdés ijesztő lehet. Ahogy már mondtam, a gyermekeink - éppen úgy, mint mi felnőttek - tökéletesen tökéletlenek. Lehetnek rossz napjaik, van, hogy túl sokat beszélgetnek, lehet, hogy a gyermek személyisége nem illeszkedik bele az iskola rendjébe. Az iskolában figyelni kell, hosszasan kell csendben ücsörögni, meg kell csinálni, amit mondanak. Sok gyermeknek okoz ez problémát. Éppen ezért érdemes rákérdezni gyermekünk viselkedésére. Ráadásul ezzel a tanár dolgát is megkönnyítjük, hiszen valószínűleg neki sem könnyű arról beszélni, hogy valaki más gyermeke esetleg nem tökéletes. Ha pedig az a valószínűtlen helyzet állna elő, hogy gyermekünknek semmi magatartási problémája sincs, akkor ez a tökéletes indítás a beszélgetéshez.

Milyen a helyzete az osztályközösségben?

Az iskola nem csak a tananyagról szól. A gyerekek kapcsolatainak többsége az iskolában formálódik. Éppen ezért fontos, hogy tisztában legyél gyermeked osztályközösségen belüli helyzetével, szociális fejlődésével. A tanár olyan helyzetben van, hogy ennek a változásnak egy részét láthatja, és Neked is bepillantást engedhet. Fontos információkat tudhatsz meg arról, hogy gyermekednek vannak-e barátai, sikerült-e beilleszkednie, nem közösítik-e ki, esetleg nem ő csúfol-e másokat. Lehet, hogy így gyermeked olyan arcát ismerheted meg, mely még ismeretlen számodra, mert ő nem beszél róla, Te pedig nem látod őt ebben a helyzetben.

Érdeklődő?

Nem csak arra gondolok, hogy gyermeked jó jegyeket szerez-e, hiszen azért ezt nagyjából nyomon követheted az ellenőrzőben, és a füzetekben. A jegyeknél sokkal fontosabb, hogy gyermeked érdeklődik-e a tananyag iránt. Az érdeklődés hiánya egyaránt lehet jellemző jó vagy rossz jegyet szerző diákokra. A gyerekek akkor élvezik a tanulást, ha az kihívást jelent számukra, azaz se nem könnyű, se nem túl nehéz. Mindkét véglet az érdeklődés elvesztését eredményezheti.

Iskolán kívüli körülmények is befolyásolhatják, hogy gyermeked mennyi energiát fektet a tanulásba. Ha gondok vannak az iskolai eredményekkel, akkor jó tudni, hogy az érdeklődés és a szorgalom hiánya okozza-e a problémát.

Célkitűzés

Érdemes beszélgetni róla, hogy kitűzhetünk-e valamilyen célt a következő időszakra. A célok meghatározása nagyon hasznos lehet, de olyan célokra van szükség, melyekkel a szülő, a tanár, és lehetőleg a gyerek is egyetért. Ha a tanár tudja, hogy a gyermek miért dolgozik, akkor segíthet neki abban, hogy a helyes irányba haladjon, és figyelmeztetheti, ha eltér attól. Azért is megfelelő alkalom a fogadóóra a célok egyeztetésére, mert itt beszélhetjük meg, hogy gyermekünk miben erős és miben gyenge.

Mit tehetek többet gyermekemért?

Szerintem nagyon hasznos, ha a tanárok tudtára hozod, hogy hajlandó vagy több energiát fektetni gyermeked fejlődésébe. A gyermek tanuláshoz való hozzáállását meghatározza az, hogy otthon milyen közeg veszi körül, segítik-e a tanulásban, közömbösek, vagy épp akadályozzák azt. A tanár rengeteg hasznos szakmai információval rendelkezik gyermekedről, és akár különböző módszereket is javasolhat arra vonatkozóan, hogy hogyan segíthetsz neki. Te pedig ugyanakkor mindenki másnál jobban ismered gyermeked, így elképzelhető, hogy Te is tudsz ötleteket adni a tanárnak, például arra vonatkozóan, hogy hogyan keltheti fel gyermeked figyelmét valamely tantárgy iránt.

A fogadóóra kitűnő alkalom gyermeked jövőjének, fejlődésének megtervezésére. Ha felkészülve, segítőkészen mész el a találkozóra, akkor jó esély van rá, hogy a lehető legtöbbet tudod kihozni belőle. 


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

A teljesítménykényszer rabságában
A szülők között valóságos versenyfutás folyik azért, hogy gyermekeikbe minél több ismeretet...

Hogy segíts egy diszlexiás diáknak? - 12 tipp tanároknak
Tanárként sokszor nehéz azzal szembesülni, hogy az osztályban vannak olyan gyerekek, akik olvasási...

Diszgráfia - A tanulási zavar, amiről tudnod kell
Gyermeked füzete hemzseg a helyesírási hibáktól, gyakran még olyan egyszerű szavakat is elront, mint...

Hogyan válassz iskolát gyermekednek?
Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...

Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz
Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...

Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben?
Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...

Autizmus
Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...

Problémák az iskolában. Mit tehetsz?
A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Tanítónő vagyok Szerbiában. Az iskolában a számítógépekre letöltöttem a programokat és a gyerekek nagy sikerélménnyel oldották meg a feladatokat.

Bálint Katalin, Horgos

Érdekel >>>


Unokáimnak rendeltem, nagyon meg vagyok elégedve a programmal. Nagyon élvezi Gergő. Őt éves. Mindjárt az első alkalommal nagy örömet okoztak neki a dicséretek. Szívesen játszik a programmal.

Bertók Istvánné, Vác

Érdekel >>>


Nagyon örülök, hogy rátaláltunk erre a hasznos segítségre, mert nem sok minden van a betűkkel kapcsolatban ami a fiamat leköti, de ez a program "elvarázsolta". Már a fejlesztő tanárának is mesélt róla, hogy milyen sokat gyakorol a szünidőben, pedig feltett szándéka volt a tanulás mellőzése. A család többi tagja is kipróbálta, és sorban állnak, hogy játszhassanak vele.

Madai Anikó, Gyál

Érdekel >>>


Gyakorlatilag az egész család élvezi, különösen 7 éves, most elsős kisfiamnak van sikerélménye vele. Nagyon kedves és sokat dob a programon az a sokféle dicséret és biztatás, ami az egyes feladatok sikeres teljesítése után hangzik el.

Vrastyák Mónika, Eger

Érdekel >>>


Nagyon elkeseredtem mikor kiderült, hogy a lányom dyslexiás. De nagyon tetszik neki a program, és saját magától is "játszik" vele. Már látom, hogy mennyit fejlődött! Nagyon hasznosnak találtam.

Császár Beatrix, Dunaújváros

Érdekel >>>


A program igen hasznos és jól használható a gyermekek fejlesztésére, kiválóan segíti a fejlesztő pedagógus munkáját.

TTRE DRK Általános Iskolája, Debrecen

Érdekel >>>


Nagyon tetszik a gyerkőcnek, aminek örülök, mert már több mindent kipróbáltunk és semmi nem kötötte le ennyire. Nagyon köszönjük, hogy segítik Őt a fejlődésében!

Szurdiné Barkai Anita, Győr

Érdekel >>>


Kislányom szívesen játszik vele, jó, hogy a nehézségi szintet be lehet állítani. Külön tetszett, hogy a játék akkor sem állt le, ha egy feladatot nem tudott megoldani, hanem másik feladatot kapott. Köszönjük!

Darázs Zsanett, Szeged

Érdekel >>>


Nehezen sikerül leültetni a gyermeket bármilyen asztali tevékenységhez, de az Önök játékát szereti.

Kis Lászlóné, Miskolc

Érdekel >>>


Nagy örömmel és lelkesen használjuk a Varázsbetűs játékokat az alsós gyerekekkel.

Farkas Lászlóné, Eger

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Túlélni az iskolát - 10 ötlet diszlexiás gyerekek stesszkezeléséhez
Az iskola tele van kihívásokkal, különösen, ha gyermekünk tanulási nehézségekkel küzd. A következő...

Hogy javíthatod legegyszerűbben gyermeked iskolai eredményeit?
Bár mindannyian tudjuk, hogy iskolába kipihenten kell menni, mégis sok gyerek fáradtan lép be reggel...

Tíz ötlet nyárvégi szomorúság ellen
A nyár a szabadságot, a mozgás örömét, a fürdést és a játékot jelenti a gyerekeknek. A nyár vége...

Élvezzétek ki a nyár maradékát! Három egyszerű ötlet!
Még tart a vakáció, még itt a nyár, de már csak alig-alig. Alig egy hét, és vége. Mai cikkemben...

A szóemlékezet fejlesztése
Ma elmondom, hogyan is működik az információk, így az idegen nyelvi szavak megjegyzése, és ötleteket...

Hatékony szótanulás
Legtöbben úgy gondolják, hogy a szótanulás a nyelvtanulás legunalmasabb része. Ma olyan ötletekről...

Mondj nemet!
Te is nehezen mondasz “nemet”? Próbálsz kedves lenni másokhoz, még akkor is, ha ez Neked...

Apa apukája az én nagypapám?
Egész világunk egymásra épülő rendszerekből áll. Körülöttünk minden kisebb alkotórészekből áll, és...

Az olvasás olyan, mint a biciklizés
Az olvasás sok szempontból hasonlít a biciklizésre. Ma arról olvashatsz, hogyan segíthetsz gyermeked...

Nyelvfejlődés, beszéd és gondolkodás
Gondalatainkat a beszéd és a nyelv segítségével adhatjuk át egymásnak. Sajnos azonban a gyerekek és...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb