8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Szekeresné Bucsy
Piroska:
A diszlexia-veszélyeztetettség jelei és terápiája az óvodában
A
veszélyeztetettség jellemző tünetei
-
A mozgás a. motorium
területének megfigyelése során tapasztalható veszélyeztető tényezők
-
a motoros
ügyetlenség, a nagymozgások inkoordináltsága a legszembetűnőbb
(lépcsőn járás, egyenes vonal melletti haladás, akadály átlépése
stb.)
-
a finommotoros
koordináció zavarai (vágás, gyurmázás, gyöngyfűzés, hajtogatás,
rajzok milyensége stb.)
A finommotoros koordináció zavara fontos figyelemfelhívó jel az
óvónő számára, hiszen ennek jelenléte akadályozza az írástanulást.
-
figyelmet érdemel a
balkezesség
A tiszta balkezesség, baloldaliság, amely kézre, szemre, lábra
egyaránt kiterjed, nem okoz problémát. A keresztezett preferenciák,
a kevert nem elég erős dominancia, az átszoktatott balkezesség a
rizikótényező. A ceruzafogást illetően a kéz dominanciájának
iskolás korra ki kell alakulnia.
-
irányzavar, téri
tájékozódás zavara
A jobb, bal elkülönítése ötéves korra alakul ki, a keresztirányú
asszociációk csak hat éves kortól várhatók el. Az iránytévesztés
egyik szembetűnő jele, amely gyakori a diszlexia-veszélyeztetett
gyermekeknél, hogy a soralkotást jobbról balra végzik.
-
a beszédmozgás is
jelző értékű.
Megkésett beszédfejlődés, nehezen javítható, elhúzódó pöszeség.
Rendkívül fontos, hogy még az iskolakezdés előtt tisztuljon az
artikuláció. A veszélyeztetett gyermekek egy részénél
megfigyelhető, hogy szókincsük szegényes, spontán beszédükre a
tőmondatok jellemzőek. Ennek ellentéte a bőbeszédű, szinte
beszédkényszeres kisgyermek, de beszédének információtartalmát
vizsgálva feltűnik, hiányzik a lényegkiemelés képessége. Tehát
mondanivaló tekintetében hasonló az előző csoport tagjaihoz, csak
nehezebb felismerni, mert a folyamatos beszéd elfedheti a
problémát, ha nem elemezzük ki. Gyakori a diszlexia-veszélyeztetett
gyermekeknél, hogy szókincsükből hiányoznak a relációs viszonyokat
kifejező névutók. Ezek helyett ragozott főnevet használnak (pl.:
„ajtó fölött” helyett - „ajtónál”, stb.)
Az
óvónőnek tűnhet fel leginkább, hogy melyik gyermek nem szereti a
verseket, meséket. Kik azok, akik nem, vagy csak nagyon nehezen képesek
megjegyezni azokat. Ugyancsak óvónő figyelhet fel arra, ha a gyermek
inadekvát módon reagál környezete verbális ingereire. Ebben az esetben
beszédmegértési problémára gondolhatunk. Jelzésnek számít a hangszín, a
hangerő és a hangsúlyozás, a beszédtempó eltérése, a monotónia. A rossz
ritmusérzék, dallamvisszaadás, az amuzikalitás szintén szembetűnhet az
óvodai foglalkozásokon.
-
Akusztikus terület:
a hallási percepció zavarai
-
a hallási ingereket
rosszul elemzik, fonémadifferenciálási nehézség áll fenn náluk.
Pontatlanul különböztetik meg a zöngés és zöngétlen hangzókat, a
rövid és hosszú magánhangzók nem jelentenek számukra különbséget.
-
helytelenül érzékeli
a hangok sorrendiségét és képtelen adott hangzók kiemelésére, amely
az olvasás és írástanulás szempontjából nélkülözhetetlen.
-
Vizuális percepció
és az emlékezet
-
Hatéves korban
alakul ki a vizuális észlelésnek az alak, forma, nagyság és szín
differenciálásának , felismerésének a képessége, amely az olvasás
szempontjából nélkülözhetetlen.
A diszlexiás gyermekek vizuális percepciója gyenge, gyakran
találkozunk a részfunkciók fejlődési késésével, sérülésével. Nehezen
tudják a lényeges és lényegtelen elemeket megkülönböztetni, a
részeknek az egésszel való összefüggését helytelenül ítélik meg, és
a részeknek egymáshoz való viszonyát sem látják jól. A bizonytalan
megjegyzés, felidézés csak bizonytalan emléknyomokat hagyhat maga
után, s így pl. a hasonló p, b, d, könnyen összekeveredhet írásban,
olvasásban egyaránt
-
A
diszlexia-veszélyeztetett gyermekek esetében meg kell említeni a
gyakran előforduló kialakulatlan feladattudatot, az elégtelen
figyelemösszpontosítást és azt, hogy a feladatokkal szemben nehezen
motiválhatók.
Tehát
a részképességzavarok nem önmagukban létező hiányosságok csupán, hanem
kihatnak a gyermek érzelmi fejlődésére, többek között magatartási,
kommunikációs és érzelmi zavarok (szorongás, „bohóckodás”,
visszahúzódás, agresszivitás) forrásai is lehetnek. Ekkor már
„halmozott fejlődési zavarról” beszélünk.
Hat-hét éves kor előtt a logopédusok által használt GMP-teszt a
diszlexia-veszélyeztetettség felismerésének hasznos eszköze lehet. Ez a
teszt lényegében a beszédészlelési és a beszédmegértési teljesítményt
tükrözi.
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|