Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Szekeresné Bucsy Piroska:
A diszlexia-veszélyeztetettség jelei és terápiája az óvodában

• Fel • Tovább •

 

 A veszélyeztetettség jellemző tünetei

  1. A mozgás a. motorium területének megfigyelése során tapasztalható veszélyeztető tényezők

  • a motoros ügyetlenség, a nagymozgások inkoordináltsága a legszembetűnőbb (lépcsőn  járás, egyenes vonal melletti haladás, akadály átlépése stb.)

  • a finommotoros koordináció zavarai (vágás, gyurmázás, gyöngyfűzés, hajtogatás, rajzok  milyensége stb.)
    A finommotoros koordináció zavara fontos figyelemfelhívó jel az óvónő számára, hiszen ennek jelenléte akadályozza az írástanulást.

  • figyelmet érdemel a balkezesség
    A tiszta balkezesség, baloldaliság, amely kézre, szemre, lábra egyaránt kiterjed, nem okoz problémát. A keresztezett preferenciák, a kevert nem elég erős dominancia, az átszoktatott balkezesség a rizikótényező. A ceruzafogást illetően a kéz dominanciájának iskolás­ korra ki kell alakulnia.

  • irányzavar, téri tájékozódás zavara
    A jobb, bal elkülönítése ötéves korra alakul ki, a keresztirányú asszociációk csak hat  éves kortól várhatók el. Az iránytévesztés egyik szembetűnő jele, amely gyakori a  diszlexia-veszélyeztetett gyermekeknél, hogy a soralkotást jobbról balra végzik.

  • a beszédmozgás is jelző értékű.
    Megkésett beszédfejlődés, nehezen javítható, elhúzódó pöszeség. Rendkívül fontos,  hogy még az iskolakezdés előtt tisztuljon az artikuláció. A veszélyeztetett gyermekek  egy részénél megfigyelhető, hogy szókincsük szegényes, spontán beszédükre a tőmondatok jellemzőek. Ennek ellentéte a bőbeszédű, szinte beszédkényszeres kisgyermek,  de beszédének információtartalmát vizsgálva feltűnik, hiányzik a lényegkiemelés képessége. Tehát mondanivaló tekintetében hasonló az előző csoport tagjaihoz, csak nehezebb  felismerni, mert a folyamatos beszéd elfedheti a problémát, ha nem elemezzük ki.  Gyakori a diszlexia-veszélyeztetett gyermekeknél, hogy szókincsükből hiányoznak a relációs viszonyokat kifejező névutók. Ezek helyett ragozott főnevet használnak (pl.: „ajtó fölött” helyett - „ajtónál”, stb.)

Az óvónőnek tűnhet fel leginkább, hogy melyik gyermek nem szereti a verseket,  meséket. Kik azok, akik nem, vagy csak nagyon nehezen képesek megjegyezni azokat.  Ugyancsak óvónő figyelhet fel arra, ha a gyermek inadekvát módon reagál környezete  verbális ingereire. Ebben az esetben beszédmegértési problémára gondolhatunk.  Jelzésnek számít a hangszín, a hangerő és a hangsúlyozás, a beszédtempó eltérése, a  monotónia. A rossz ritmusérzék, dallamvisszaadás, az amuzikalitás szintén szembetűnhet az óvodai foglalkozásokon.

  1. Akusztikus terület: a hallási percepció zavarai

  • a hallási ingereket rosszul elemzik, fonémadifferenciálási nehézség áll fenn náluk. Pontatlanul különböztetik meg a zöngés és zöngétlen hangzókat, a rövid és hosszú magánhangzók nem jelentenek számukra különbséget.

  • helytelenül érzékeli a hangok sorrendiségét és képtelen adott hangzók kiemelésére, amely  az olvasás és írástanulás szempontjából nélkülözhetetlen.

  1. Vizuális percepció és az emlékezet

  • Hatéves korban alakul ki a vizuális észlelésnek az alak, forma, nagyság és szín differenciálásának , felismerésének a képessége, amely az olvasás szempontjából nélkülözhetetlen.
    A diszlexiás gyermekek vizuális percepciója gyenge, gyakran találkozunk a részfunkciók fejlődési késésével, sérülésével. Nehezen tudják a lényeges és lényegtelen elemeket megkülönböztetni, a részeknek az egésszel való összefüggését helytelenül ítélik meg, és a részeknek egymáshoz való viszonyát sem látják jól. A bizonytalan megjegyzés, felidézés csak bizonytalan emléknyomokat hagyhat maga után, s így pl. a hasonló p, b, d, könnyen összekeveredhet írásban, olvasásban egyaránt

  • A diszlexia-veszélyeztetett gyermekek esetében meg kell említeni a gyakran előforduló kialakulatlan feladattudatot, az elégtelen figyelemösszpontosítást és azt, hogy a feladatokkal szemben nehezen motiválhatók.

Tehát a részképességzavarok nem önmagukban létező hiányosságok csupán, hanem kihatnak a gyermek érzelmi fejlődésére, többek között magatartási, kommunikációs és érzelmi  zavarok (szorongás, „bohóckodás”, visszahúzódás, agresszivitás) forrásai is lehetnek. Ekkor  már „halmozott fejlődési zavarról” beszélünk.

Hat-hét éves kor előtt a logopédusok által használt GMP-teszt a diszlexia-veszélyeztetettség felismerésének hasznos eszköze lehet. Ez a teszt lényegében a beszédészlelési és a beszédmegértési teljesítményt tükrözi.

• Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2. osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit

Kérem az ingyenes próbát!


Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta

Kérem az ingyenes próbát!


Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat. Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel, vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati

Kérem az ingyenes próbát!


Ez tényleg megéri!
Molnárné Szűcs Andrea

Kérem az ingyenes próbát!


Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal, nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné

Kérem az ingyenes próbát!


Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek, aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter

Kérem az ingyenes próbát!

 

Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt