Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

A diszlexiások rendellenes agyműködése

• Vissza • Fel • Tovább •

  A diszlexia problémájával küzdő emberek agyműködése sok rendellenességet mutat olvasás közben - egyes területeken alul-, máshol túlműködést -, ami jól jelzi, hogy ezek az emberek mekkora energiát fordítanak arra, hogy a nyomtatott szövegből kihámozzák a jelentést, jelentették ki kutatók.

The New York Times Health News Service 2000; Medincorp

A kutatás drámai bizonyítékát nyújtja annak, hogy a diszlexia problémájával küzdő emberek nem egyszerűen alulműveltek, lusták vagy buta emberek, hanem agyuk veleszületett rendellenessége miatt betegek, aminek az intelligenciához semmi köze, szögezték le a Yale Egyetem szakemberei.

"Nagyon örülök, hogy sikerült a diszlexia problémájával küzdő emberek kezébe megdönthetetlen bizonyítékát adni annak, hogy problémájuk neurobiológiai rendellenesség," mondta a kutatást vezető dr. Sally Shaywitz, a Yale gyermekgyógyásza. A bizonyítékok már évek óta gyűlnek a diszlexia-kutatás eredményeként. A betegség egyes becslések szerint akár az olvasni tanuló gyermekek 10 százalékát is sújthatja.

A diszlexia tulajdonképpen a normális vagy magas intelligenciájú személyek jelentős mértékű olvasási zavara.

A döntő bizonyítékot egy MRI-s vizsgálat adta meg. Az önkéntes egészséges és diszlexiás résztvevőknek egyre nehezebb szövegeket kellett hangosan olvasniuk, miközben agyukat mágnesrezonanciás vizsgálatnak vetették alá.

Dr. Shaywitz elmondása szerint a vizsgálattal "sikerült beazonosítanunk azt az agyi rendszert, amely a nyomtatott szöveg észlelésétől a szavak megformálsáig az olvasás összes folyamatát irányítja," és azt is, hogy a diszlexia problémájával küzdő embereknél ez a rendszer nem működik normálisan.

A kutató elmondta, hogy éppen azok az agyi területek nem működnek megfelelően, amelyek a fonologikus folyamatok szempontjából döntő jelentőségűek. Ezekkel a folyamatokkal tudjuk ugyanis megfejteni az írott nyelv kódját, vagyis hogy milyen kapcsolat áll fenn a betűk és betűcsoportok, illetve a beszélt nyelv között.

A kódot a diszlexia problémájával küzdő emberek nagyon nehezen sajátítják el, és emellett a bonyolultabb helyesírású szavak újabb komoly akadályokat állítanak eléjük. Ennek az eredménye a lassú és még így is hibákkal teli hangos olvasás.

Amikor a nem beteg alanyok egyre bonyolultabb szövegeket kaptak, a műszerek egyre nagyobb aktivitást észleltek a kérdéses agyi területeken, olvasható a Yale kutatóinak cikkében, amely a Proceedings of the National Academy of Sciences című folyóirat legutóbbi számában jelent meg.

A diszlexia problémájával küzdő önkénteseknél az agy hátulsó területein, amelyek a vizuális érzékelést irányítják, a fonologikus terület megnövekedett igényei ellenére sem volt sokkal nagyobb volt az aktivitás, olvasható a cikkben.

Ugyanakkor az agy elülső területei túlzott aktivitást mutattak, mintha a másik terület hiányosságait így próbálná meg az idegrendszer kompenzálni. Ez a homloki régió tesz képessé minket arra, hogy a látott információkat hangokká alakítsuk. Azt már régóta tudjuk, hogy ha ezt a területet károsodás éri, akkor akár felnőttkorban is elveszíthetjük olvasási képességünket.

Az első lépésben a résztvevők igen egyszerű feladatokat kaptak, azt kellett megállapítaniuk, hogy egy ábrán mely vonalak voltak egyformák és melyek különbözők, majd nagy- és kisbetűket kellett összepárosítaniuk. A következő feladatban arra kellett válaszolniuk, hogy a papírlapon látható betűk közül kiejtve melyik rímel egy másikkal, pl. a T és a V - itt lépett be először az a feladat, hogy a betűk mellé hangokat rendeljenek.

Ezek után a résztvevőknek értelmetlen szavakat kellett szintén rím szerint párba állítani. Ehhez természetesen ismerniük kellett az angol helyesírás és kiejtés szabályait. A diszlexia problémájával küzdők is el tudják sajátítani ezeket intenzív tanulással, de a használatukban még így is sok nehézséggel találkoznak. A következő lépésben pedig annak eldöntése okozta a legnagyobb gondot, hogy két szó (rizs, búza) azonos kategóriába tartozik-e, mert ehhez már ismerni kellett a jelentést is.

A Yale Egyetemen 29 diszlexiás és 32 jól olvasó önkéntest vizsgáltak, férfiakat és nőket egyaránt, és a két csoport agyi működésében lényeges különbségeket találtak.

A newarki Rutgers Egyetem neurológusa, Paula Tallal a következőképpen reagált a kutatók cikkére: "Kiváló összegzése a diszlexia problémájával küzdő emberek fonologikus folyamatairól szerzett eddigi ismereteinknek." Azt is jónak tartotta, hogy a kutatók leginkább arra koncentráltak, hogy miként lehetne az eredményeket felhasználni a diszlexia problémájával küzdő gyermekek képzésében.

Megjelent: The Boston Globe


Saltus, R.

• Vissza • Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!



Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt