Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Az olvasástanítás módszerei

• Vissza • Fel • Tovább •

Írásrendszerünkben az egyes fogalmak jelölése a hozzájuk tartozó szavak hangjainak megfelelő betűk megfelelő sorával történik.

Gyógy-ír 1997; Kisalföld

Az olvasott szót úgy fogjuk fel, mint egy betűből álló egységet, amivel kapcsolatos tudattartalmunkat felidézzük. Az írott szövegben gondolati egységet fejezünk ki képi jelek láncával, az olvasásnál pedig a képi jelek "lefordítjuk" gondolati síkra.
Az olvasástanítási módszereket három csoportba soroljuk:

1. Szintetikus módszer: az egyes betűk megtanításával halad a szó, szöveg olvasáshoz. Az egyes betűkhöz hozzákapcsolja az általuk kifejezett beszédhangokat, majd néhány betű megtanítása után párhuzamosan megkezdi az összeolvastatást is. Az előnye, hogy a gyermek viszonylag kevés betű ismeretében és az összeolvasási mechanizmus elsajátítása után már képes idegen olvasni, viszonylag rövid idővel az olvasás megkezdése után.
A módszer hátránya, hogy a gyermeknek meg kell tanulnia három tevékenységet: az összeolvasást, a folyamatos olvasást és az értelemfelfogását.

2. Globális módszer: a szó képi alakjához kapcsolja annak jelentését, a szóképből azután részekre bontással jut el a betűig. Első lépésként valamilyen tárgyhoz, képhez rendelnek hozzá írott szöveget, amelyet addig egyeztetnek vele, amíg a gyermek a szó képi jele alapján felidézi, melyik tárgyhoz, képhez tartozott, melyiknevét jelenti. Sok olvasás után kiemelik a gyakran előforduló betűket, így sajátítja el azokat is a tanuló. A módszer előnye, hogy az olvasástanulás elején a gyermeknek nincs szüksége az összeolvasásra, csak a képi társításra, és azonnal folyamatosan ejti ki a szót. Hátránya, hogy viszonylag sok időt vesz igénybe, hiszen az egészként felfogott szövegek olvasása után el kell sajátítani a betűket, az összeolvasás műveletét. A gyermek eleinte csak olyan szöveget tud olvasni, amelyiknek ismeri a szóképeit. A két módszerközül egyiket sem lehet egyértelműen elutasítani vagy elfogadni, de ha jól megfigyeljük, jellegzetességeikben kiegészítik egymást. Ezt használták fel a

3. vegyes módszerek megalkotói is.

Fontos figyelembe venni azonban, hogy bármely módszert is alkalmazzuk, a kezdő olvasónak mindig tökéletlen az olvasása. A szintetikus módszerrel tanuló kezdő olvasónak nincs áttekintése a szövegről, míg a globális módszerrel olvasás kezdetén még teljesen tagolatlan a szókép egysége. Maga az olvasás mint teljes képességgyakorlás következtében létrejövő általánosítás és elvonatkoztatás eredménye.
Az, hogy a kezdő elsős olvasó gyakran hibázik, (sőt néha ez felsőbb osztályos) "nehezen" olvasók esetében is igaz) nemcsak diszlexia tünete lehet, hanem utalhat a nem megfelelő olvasástanulási módszerre is. ez sok szülőt megnyugtat talán, de persze azt is megkell jegyezni, hogy nem minden olvasási zavar oka keresendő a módszerekben. Az állandó betűátrendezések, kihagyások, betoldások, felcserélések, torzítások, egybe- és különírási problémák, a találgató olvasás és az olvasás bizonytalansága lehetnek az olvasási- helyesírási gyengeség figyelmeztető jelei.

Róth, M.

• Vissza • Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt