Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Beszédhiba a viselkedészavar hátterében

• Vissza • Fel •

  Számtalan jel utalhat a beszédhibára. A gyermek agresszivitása és figyelmetlensége, a rossz beszédértés melléktüneteként jelentkezhet. Nagyon fontos, hogy a szülők és a pedagógusok közösen figyeljenek a problémára és kérjék a szakemberek segítségét.

Harmonet 2001.09.30. 14:00

A beszédértés hibája

Először is célszerű megvizsgálnunk, hogy a gyermek hallása ép-e. Ha hallása ép, és ennek ellenére a zajos iskolai folyosón, vagy a gyorsabb beszédtempó hallatán nem érti meg a mondatokat, összefolynak a szavak, akkor beszélünk beszédértési zavarról. Az ilyen kisgyermek egy idő után elveszti a fonalat az órán, vagy a foglalkozáson, nem tudja követni a tanárt, koncentrációja csökken, ezért "figyelmetlen" lesz, mással kezd foglalkozni. Hiba, ha a tanár ebben a figyelmetlenséget, vagy a rendetlenséget veszi észre. A gyermek rendetlensége mindig jelzés valamire, amit a pedagógusnak, pszichológusnak kötelessége megfejteni és segíteni rajta. A rossz beszédértés például gyakori oka az óra alatti figyelmetlenségnek.

Ki veszi észre a problémát?

Mivel a szülő már a gyermek születése óta megszokta és elfogadta a gyermeket olyannak, amilyen, vagy ha a gyerek nem megfelelő hátterű családban él, akkor eleve kevés figyelemmel viseltetnek irányában, általában az iskola, óvoda veszi észre, hogy valami nincs rendjén. A szülőknek és a tanároknak azonban közösen kell figyelni, és egymást segítve észrevenni és kezelni a problémákat. Tanulási és viselkedési zavarok esetén nem szégyen, hanem kötelességünk a gyermekünkkel szemben, hogy szakemberhez forduljunk.

Miért van, hogy a gyermek alulteljesít?

A rossz teljesítmény oka gyakran nem csupán a helytelen beszédértés, hanem az olvasás és írászavar, vagy ahogy ma divatosan nevezik, dysgraphia, diszlexia. Érdemes a problémás gyermekek szüleivel ismertetni azokat a felméréseket, mely szerint az ilyen zavarral küzdő gyermekeke, IQ tesztje gyakran jóval magasabb tartományba esik, mint a korosztálya átlagáé és legtöbbjük egyáltalán nem gyengébb képességű, mint társai. Egyszerűen csak nehezebben tanul meg írni, vagy olvasni.

Beszédhibák kisgyermekkorban

A beszédhibák általában kudarcélménnyel párosulnak. A dadogó gyermeket magát is roppantul zavarja a dadogása okozta időveszteség, és a többiek is hajlamosak lehetnek nem megfelelő tanítói, vagy óvónői irányítás mellett a csúfolódásra. Ez további traumákat okoz a gyermek lelkében. Az írászavarral, vagy olvasási nehézséggel küzdő gyermekek nem szeretnek olvasni, mert nincs sikerélményük. A szülők pedig gyakran nem ismerik a probléma okát, csak azt látják, hogy a gyerek, akivel korábban "minden rendben volt" nem akar tanulni. A képességeihez mérten - márpedig minden szülő jól ismeri a gyereke képességeit, jobban, mint az iskola, noha ezt a tanítók hajlamosak elfelejteni - rosszabbul teljesít. A pöszeség, a raccsolás kicsi gyermekeknél logopédus segítségével tökéletesen korrigálható.
Anyukák figyelem! A gyermek hibásan ejtett szavait soha nem szabad megismételni, csak a jól, helyesen kiejtett szót kell elismételtetni vele, akár játékosan, újra, a kényszer érzete nélkül.
Helytelen tehát:
A gyerek: - Kéjek jépát!
Anyuka: - Nem jépa! Répa! Mondd szépen, RÉPA!
Helyes:
A gyerek: - Kéjek jépát!
Anyuka: - Értem! Répát kérsz. Tudod, mint a mondóka! Répa retek, mogyoró, korán reggel ritkán rikkant a rigó!

Tippek a hallászavar és a diszlexia felismeréséhez, megelőzéséhez:

Vigyük a gyereket gégészhez, mert az orrmandula gyakran halláscsökkenést okoz, ami a beszédfejlődés időszakában komoly zavart eredményez.

Figyeljünk az óvónő tanácsára, ha azt javasolja, maradjon még egy évet óvodás a gyermekünk. Gyakori, hogy az alacsonyabb, testileg későbben érő gyermek keze nem elég fejlett ahhoz, hogy az írást megtanulja.

Intő jel, ha a gyermek konzekvensen fordítva másolja le a betűket, számokat, illetve ha észrevesszük, hogy egyensúlya zavart. Ilyenkor is célszerű fülészhez vinni.

A beszédhiba a későbbiekben diszlexia kiváltó oka lehet, ezért mindenképp foglalkozzunk vele!

Ha logopédiával kapcsolatos problémája van a gyermeknek, a 317-2426-os telefonszámon a Belvárosi Beszédjavító Tagintézmény logopédusaitól érdemes kérni. Személyesen Budapesten, az Október 6.-a utca 5-ben lehet érdeklődni péntek kivételével minden hétköznap 14 és 17 óra között.


Tóth Zsuzsa

• Vissza • Fel •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!



Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt