Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia

• Vissza • Fel • Tovább •

 

IV. Eredmények

 

2. Az eredmények részletezve:

 

·A normál fejlődést jellemző EKP változások

 

            A tiszta hanggal  és az egyes beszédhang kategóriák eltéréseivel kiváltott EKP összetevő, az EN már  az iskolába kerüléskor,  tehát 6 és 7 éves kor között jellegzetes variációkat mutat. Mint azt a négy éves követéses vizsgálat eredményei igazolták, a tiszta hang frekvencia-eltérésével és beszédhang kontrasztokkal kiváltott EN  egyes paraméterei már az 1. osztályban is eltéréseket mutat. Ez az eltérés az első négy iskolai év során egyre kifejezettebbé válik. Az EN változásában bekövetkező lényeges változások az EN csúcslatenciájának, csúcs-amplitúdójának és eloszlásának változásaiban figyelhetők meg leginkább. A 6-7 éves korosztályra jellemző az igen nagy amplitúdójú és relatív szimmetriát mutató EN. Az EN relatív szimmetriája valamennyi alkalmazott eltérés-típus esetében megfigyelhető. Az egy évvel később mért válaszokon azonban már lényeges eltérések fedezhetők fel.

 

A négy éves követéses vizsgálat EN és fonéma diszkriminációs teljesítményeinek finom elemzése egyértelműen azt igazolta, hogy

· az  EN 6 éves korra abban az ételemben tekinthető érettnek, hogy a tiszta hangok és a magyar nyelv jellemző beszédhang kontrasztjaival kiváltható.

· az EN stabil, de jellemzőiben nem azonos a felnőtt EN-nel

· az EN latenciája 6 és 10 éves kor között folyamatosan rövidül

· az EN amplitúdója többszöröse a felnőtt EN-nek, az amplitúdó csökkenése 10 éves korban még nem fejeződik be

· az eltérő ingertípusok feldolgozása nem azonos, a tiszta hanggal kiváltott EN kevésbé változik, mint a beszédhang kontraszttal kiváltott EN komponens

· az iskolába kerülés – és feltehetően az olvasás/írás elsajátításával összefüggő intenzív fonéma diszkriminációs tréning - az EN paramétereinek ugrásszerű változásaiban nyilvánul meg

· az első és második iskolaévben mérhető EN változások beszédhang-specifikusak

· a beszédhang eltéréssel kiváltott EN a normál fejlődésű csoportban a fonéma diszkriminációs teljesítménnyel korrelál.

 

·A megzavart érés jellemzői

 

Adataink egyértelműen arra utalnak, hogy

·a megzavart biológiai érés a kérgi reprezentáció kialakulásának zavarát eredményezi.

· a reprezentációs zavar a beszédkontrasztok feldolgozási deficitjéhez vezet, amely a magasabb szintű nyelvi funkciók kialakulását késlelteti, illetve megzavarja

· az EN anomáliái  főként a mássalhangzók finom eltéréseinek feldolgozási deficitjét jelzik

· a fonéma feldolgozási deficitet mutató gyerekek mindegyikénél előfordult az olvasási és írásképesség zavara, illetve súlyos tanulási zavar is

 

·A környezet hatása a reprezentációra

 

A kedvezőtlen környezet a vizsgált esetben többféle tényezőt foglal magában. vonatkozhat a szülői kommunikáció szegényességére, a nyelvi környezetnek az anyanyelv általános prototípusaitól való eltérésére, továbbá a beszédelsajátítás feedback mechanizmusait befolyásoló érzékszervi károsodásokra. Ez utóbbi szoros összefüggésben lehet azzal, hogy az alacsony szociokultúrális helyzet nem biztosít megfelelő hátteret az egészséges fiziológiai és pszichológiai fejlődésnek.  A viselkedéses mutatók és az EN eredmények szerint

· a környezti hatásnak tulajdonítható reprezentációs zavar EN korrelátuma azonos a „biológiai” eredetűével

· EN hiányával illetve aspecifikus eloszlásával összefüggésbe hozható zavart fonémareprezentáció szoros összefüggést mutat a korai nyelvfejlődési zavarokkal

· az EN halmozott hiánya, az alacsony fonémadiszkriminációs teljesítmény, alacsony verbális intelligencia és olvasási teljesítmény a nyelvi feldolgozó rendszer valamennyi szintjének zavarára utal.

 

A diszlexia EN jellemzői

 

A diszlexiások csoportjaira jellemző EN-típusok a kontrollal való összehasonlításban jellegzetes változást mutattak, azaz

 

· a mássalhangzókkal kiváltott EN deficitje a diszlexiásokra jellemző, függetlenül attól, hogy milyen okokat feltételezünk a diszlexia kialakulásában

· a magánhangzókkal kiváltott EN hiány súlyos diszlexia eseteiben figyelhető meg

· az EN anomáliáinak halmozott előfordulása korrelál a diszlexia súlyosságával

· a vizsgált mássalhangzók képzés helye szerint eltérése a legsérülékenyebb fonémakontraszt

· a mássalhangzókontrasztok feldolgozási deficitje a kompenzáló diszlexiásoknál is megmarad

· a fejlődési diszlexiára jellemző fonémareprezentációs deficit 10 éves kor felett sem tűnik el

· ha elvezethető az EN, eloszlási lateralizácója  gyenge vagy inverz

· a fonéma-kontrasztokkal kiváltott EN, különösen pedig a spektrotemporális eltérést reprezentáló képzés helye szerinti EN differenciálisan érzékeny mutatója a diszlexiára jellemző reprezentációs zavarnak

• Vissza • Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2. osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit

Kérem az ingyenes próbát!


Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta

Kérem az ingyenes próbát!


Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat. Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel, vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati

Kérem az ingyenes próbát!


Ez tényleg megéri!
Molnárné Szűcs Andrea

Kérem az ingyenes próbát!


Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal, nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné

Kérem az ingyenes próbát!


Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek, aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter

Kérem az ingyenes próbát!

 

Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt