Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia

• Vissza • Fel • Tovább •

 

IV. Eredmények

 

1. Az eredmények összefoglalása

 

A fejlődési diszlexia jellemzőjének, sőt igen gyakran egyik okának tartott általános valamint beszéd-specifikus feldolgozási deficit vizsgálatára olyan kísérleti paradigmát alakítottunk ki, amellyel a tiszta hangok, valamint a beszédhangok jellemző kontrasztjainak finom feldolgozásában bekövetkező változások követhetők. Mivel a fejlődési diszlexiával összefüggésben az olvasási, írási, helyesírási problémák leggyakrabban a kisiskolás korban vetődnek fel először, szisztematikus pszichofiziológiai vizsgálataink elsősorban erre a korosztályra koncentráltak. A fejlődési diszlexiára jellemző szenzoros és perceptuális eltérések vizsgálatában figyelembe kellet vennünk, hogy egy még érésben, fejlődében, és az iskolába kerüléssel fejlesztés alatt álló képességek rendszerével van dolgunk. A feldolgozási funkciók változását illetve ezzel szoros összefüggésben alakuló agyi reprezentációk változását egyaránt figyelembe kellett vennünk a minta és a módszerek kiválasztásánál. A vizsgálatok megkezdésekor nem álltak rendelkezésünkre olyan irodalmi adatok, amelyek az általunk alkalmazott korrelátumok, a hallási EKP válaszok normál fejlődésének jellemzőit egyértelműen feltárták volna. A dolgozatban bemutatott vizsgálatokat a 123 főből álló mintán elvégezve eredményeink röviden a felvetett hipotézisek sorrendjében a következők:

 

ˇ A beszéd- és a tiszta hangok eltéréseinek EN-nel mérhető automatikus feldolgozása kisiskolás korban nem azonos.

ˇ A magyar beszédhangok kritikus eltéréseire vonatkozóan nem állja meg helyét az az elképzelés (angol nyelvű irodalmi adatokra épülő felfogás), hogy a beszédhangok akusztikus jellemzőinek feldolgozása és ennek neurofiziológiai korrelátumai 6 éves korra fejlettek és nem változnak 8 és 15 éves kor között.

ˇ Az iskolába kerülés a finom kontrasztok eltéréseinek feldolgozását befolyásolja, a nyelv hangkészletével való beható foglalkozás diszkriminációs tanulás funkciójú, az EN-nel mérhető változás ugrásszerű és beszédhang-specifikus.

ˇ A feldolgozó agyi hálózat érésében bekövetkező korai hatások (koraszülöttek) módosítják a feldolgozási érzékenységet és ez az érzékenységváltozás beszédhang-specifikus.

ˇA fejlődési diszlexiát nem a finom akusztikus eltérések feldolgozásának általános deficitje, hanem a beszédhangok eltéréseinek automatikus összemérésének deficitje jellemzi.

ˇ A fonológiai diszlexia a beszédkontrasztok összemérésének zavarával jár együtt, ezen belül a mássalhangzó és magánhangzó kontrasztok feldolgozási deficitje eltérést mutat. Ez a zavar a diszlexiára specifikus-e, és nem jellemző a megkésett fejlődés azon formáira, ahol az olvasási zavart nem kíséri gyenge fonémadiszkrimináció.

ˇAz EN-nel mérhető reprezentációs deficit változik az életkorral, a mássalhangzók automatikus feldolgozásának deficitje, továbbá a diszlexiára jellemző EN-mintázat megmarad.

ˇ A  feltehetően környezeti hatások következtében kialakult (halmozottan hátrányos helyzet) nyelvi zavarok hátterében reprezentációs deficit áll, az EN-nel mérhető kontraszt-feldolgozási deficit hasonló a fejlődési diszlexiához.

ˇAz EN-nel mért kontraszt-feldolgozási deficit együttjárást mutat az olvasásban és a helyesírásban megjelenő fonémikus és morfofonémikus hibákkal.

ˇAz EN regisztrálhatósága korrelál a kontrollált feldolgozást igénylő fonéma-diszkriminációs feladatok eredményeivel.

• Vissza • Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2. osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit

Kérem az ingyenes próbát!


Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta

Kérem az ingyenes próbát!


Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat. Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel, vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati

Kérem az ingyenes próbát!


Ez tényleg megéri!
Molnárné Szűcs Andrea

Kérem az ingyenes próbát!


Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal, nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné

Kérem az ingyenes próbát!


Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek, aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter

Kérem az ingyenes próbát!

 

Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt